رشد ۵۰ درصدی برنامه‌های حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۰

شهر: به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیریت شهری امسال برای خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس و همچنین افتتاح ۹ ایستگاه مترو، ۳ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است.

به گزارش شهر، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه مراسم «افتتاح و بهره برداری از ایستگاه‌های مترو شهید اشرفی اصفهانی، تربیت مدرس و آهنگ در خطوط ۶ و ۷ مترو تهران و تحویل ۴۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس» بیان کرد: در آستانه سال ۱۴۰۰، افتتاحیه‌های مهم و بسیاری انجام شد. امروز سه ایستگاه تربیت مدرس، آهنگ و شهید اشرفی اصفهانی با حضور شهردار و رئیس شورای شهر تهران افتتاح شد. همچنین ۴۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس باقی مانده از ایران خودرو دیزل تحویل گرفته و تسویه حساب قطعی انجام شد.

او در ادامه اضافه کرد: این افتتاحیه‌ها نشان می‌دهد که با تلاش  و کوشش می‌توان حوزه حمل و نقل عمومی را بهبود بخشید. امسال با حمایت شورای شهر اتفاقات خوبی در حوزه اورهال کردن اتوبوس‌ها، قطارها و نوسازی تاکسی‌ها رخ داد و منابعی از تبصره ۱۸ و ۱۹ به حمل و نقل عمومی تخصیص داده شد. همه این اقدامات نشانه‌هایی از تعامل است که اگر به همین شکل پیش برود، تکمیل حمل و نقل عمومی تا افق ۱۴۲۰، زمان کمتری را به خود اختصاص خواهد داد.

هاشمی ضمن اشاره به عقب ماندگی تولید واگن و اتوبوس در طول سال‌های گذشته، گفت: امسال جهش خوبی در سال جهش تولید صورت گرفت. البته این اقدامات راضی کننده نیست اما دست گرمی خوبی برای آغاز کار بود. اگر توفیق ادامه مسیر در سال آینده باشد، برنامه‌های مدیریت شهری حداقل ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد خواهد داشت.

به گفته معاون شهردار تهران؛ نوسازی تاکسی‌ها، خرید واگن و اتوبوس، افتتاح ایستگاه‌های جدید، نوسازی دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک و ... از جمله اقداماتی است که در دستور کار جدی معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار دارد. 

او ضمن اشاره به ۹ ایستگاه افتتاح شده در سال ۱۳۹۹، گفت: این تعداد ایستگاه‌ها، دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دربر داشته و هزینه خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس نیز برابر با ۵۰۰ میلیارد تومان بود که در مجموع ۳ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات اوراق مشارکت بانک آینده، بانک رفاه و اعتبارات شهرداری تهران هزینه شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان گفت: اقدامات خوبی در زمینه خط کشی بزرگراه‌ها اتفاق افتاد. کاهش تصادفات ترافیکی یکی از برنامه‌های اصلی مدیریتی بنده بود. در ۱۱ ماه اخیر، ۷۰ کشته نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ایم. اگر اصلاح هندسی معابر با هماهنگی و حمایت پلیس راهور صورت گیرد، می‌توان ۶۰۰ کشته در سال شهر تهران را طی سه سال آینده به ۵۰ درصد کاهش داد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 9298

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =