کاهش آرای علیه شهرداری تهران در دیوان عدالت اداری

شهر: در سال ۱۳۹۸ هم آرای له، یک هزار و ۲۷۳ مورد و  آرای علیه شهرداری تهران یک هزار و ۴۳۱ مورده بوده است؛ در سال ۱۳۹۹ و آرای له شهرداری به یک هزار و ۸۱ مورد و آرای علیه شهرداری به ۷۸۶ مورد رسید.

مهدی حسن‌زاده شهریور، معاون دعاوی اداره کل حقوقی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، به تغییر ساختار معاونت دعاوی در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و توضیح داد: در اداره دیوان معاونت دعاوی چند کار مهم انجام و سبب شده تا از میزان شکایت‌ها علیه شهرداری در محاکم کاسته شود.

به گفته او؛ نخستین کار در سال ۱۳۹۹ این بود که ساختار اداره دیوان اصلاح شد، به این شکل که ارجاع پرونده ها برای نخستین بار از تصمیم فردی به تصمیم گروهی تغییر کرد و هیاتی به اسم هیات ارجاع  تشکیل شد تا پرونده ها از لحاظ اهمیت درجه بندی و بر آن اساس بررسی شوند. به طوری که از امسال پرونده ها به چهار گروه بسیار مهم، مهم، متوسط و کم اهمیت دسته بندی می شوند.

حسن‌زاده با بیان اینکه پرونده‌ها باتوجه به اینکه در چه گروهی از نظر اهمیت قرار می‌گیرند، در گروه‌های هفت گانه از سوی کارشناسان بررسی می‌شود، گفت: برخی از پرونده‌ها به دلیل اینکه بخشی از اطلاعاتشان در منطقه قرار دارد و به آنها مربوط می‌شود، به مناطق واگذار می شود و اداره کل حقوقی بر کیفیت لوایح و دفاع مناطق نظارت می‌کند.

معاون دعاوی اداره کل حقوقی شهرداری تهران ادامه داد: این تغییرات سبب شد تا در سال ۱۳۹۹، تعداد پرونده‌های علیه شهرداری در دیوان عدالت اداری نسبت به پرونده‌های له، کاهش زیادی داشته باشد. به طوری که در سال ۱۳۹۷، آرای له شهرداری در دیوان عدالت اداری یک هزار و ۶۸ مورد بوده و در مقابل، آرای علیه شهرداری یک هزار و ۱۴۴ مورد بوده است. یعنی محکومیت شهرداری بیشتر از برائت بود.

او افزود: در سال ۱۳۹۸ هم آرای له، یک هزار و ۲۷۳ مورد و  آرای علیه شهرداری تهران یک هزار و ۴۳۱ مورده بوده است؛ در سال ۱۳۹۹ و بعد از اعمال اصلاحات ساختاری از حالت خطی به حالت هرمی، آرای له شهرداری به یک هزار و ۸۱ مورد و آرای علیه شهرداری به ۷۸۶ مورد رسید.

*دیوان عدالت اداری صالح به رسیدگی به شکایاتی است که به دلیل اقدامات و تصمیمات شهرداری که در نتیجه آن قوانین و مقررات عمومی نقض شده باشد.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 9309

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =