توضیحات رییس مرکز ارتباطات شهرداری درباره لغو موقت استفاده از سمبل حاجی فیروز با صورت سیاه

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در توییتی ، نسبت به پیام معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری در شبکه های اجتماعی مبنی بر عدم استفاده شهرداری از "حاجی فیروز" توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شهر، محمدرضا جوادی یگانه در توییت خود خبر داده که شهرداری در برنامه های نوروزی خود از نماد «حاجی فیروز» به دلیل شبهه نژادپرستانه رنگ سیاه چهره او، استفاده نخواهد کرد.

غلامحسین محمدی، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، در توییت خود نوشته است: "دکتر جوادی در قامت یک جامعه شناس به تفسیری رسیده است که از قضا با اختیارات اجرایی مکفیی که در شهرداری تهران دارند منجر به تصمیم اداری شده است. این کار را پیش از این در مقوله کودکان کار و آسیب های اجتماعی هم انجام داده اند. برای شجاعت و مسئولیت پذیری شان احترام قائلم..."

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری در توئیت خود آورده بود: "حاجی فیروز ریشه اساطیری هم دارد. اما سوء برداشت نژادی از چهره سیاه او ر ا نمی توان انکار کرد. ضمن دعوت از اصحاب علم و هنر برای پژوهش و گفتگو برای روشن تر شدن ابعاد موضوع، شهرداری تهران ازین و تا آن زمان، در برنامه هایش از حاجی فیروز با صورت سیاه استفاده نمی کند."

۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 9382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =