نماد تهران باید مشارکتی ساخته شود

شهر: مدیرکل فرهنگی معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با بیان این که در مورد تهران به یک نشان یا نماد نرسیدیم، گفت: نمی خواهیم برای تهران آینده تعیین تکلیف کنیم. آنچه می بینیم طبق برنامه ریزی مبنی بر فضاسازی محیطی بوده است و باید با یک کار مشارکتی تهران قرن جدید باید ساخته شود.  

به گزارش خبرنگار شهر، محی الدین فاضلیان، مدیرکل فرهنگی معاونت اجتماعی و  فرهنگی شهرداری تهران گفت: وقتی به نوروز می رسیم به سمت تغییر و تحول می رویم. نوروز الهام بخش بود برای 
تهران از اقوام و قومیت ها به تهران می آیند و این آستانه تغییر از تهران بتنی به انسانی، از خودرو محور به انسان محور. از این بابت در تهران ۱۴۰۰ از جسم گذشتیم و به جان شهر رسیدیم و شعار "جان تو جان شهر" را مطرح کردیم.
 او افزود: تمرکز ما این است که فضای شهر متفاوت و رنگی باشد و فضای شاد و پرنشاطی را ایجاد کنیم. از ۲۰ اسفندماه کاناوال های شادی شروع شد و پراکندگی آن در تمام تهران بود و تا ۱۲ فروردین ۴۴۰ اجرا تعریف شده بود. با توجه به استقبال مردم برنامه بیشتری اجرا خواهد شد. 
فاضلیان تاکید کرد: در تحویل سال اجرای علیرضا قربانی را داشتیم و با همراهی ارتش مراسم توپ در میدان آزادی اجرا شد.
مدیرکل فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری گفت: از صاحبان نام در موسیقی نواحی و اقوام دعوت شد تا در نوروز به اجرای موسیقی بپردازند. اجرای این ملودی ها نمادین در ایام نوروز تکرار شود. حالا که فرصت رفتن به شهرهای دیگر وجود ندارد، برنامه ریزی کردیم تا موسیقی اقدام را  داشته باشیم. بازخورد خوبی نیز از این موسیقی اقوام گرفتیم. برنامه های ۱۴۰۰ در طول سال ادامه دارد و فضای شادی در کنار مردم موضوعیت داشته و طبق آن پیش رفتیم.
او با اشاره به این که همانطور که با موسیقی ها خاطره داریم، از برخی محلات نیز خاطره انگیزند، گفت:  یکی از نقاط کلیدی و خاطره انگیز، خیابان ولیعصر است که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و چنارهای تهران در آن است و جنوب را به شمال تهران متصل می کند.
او درباره حذف حاجی فیروز گفت: حاجی فیروز طی دغدغه ای خاص مطرح شد و به قدر قابل ملاحظه ای درباره آن صحبت شد. 
فاضلیان با بیان اینکه در تهران گفتگو کم دارد، نگاه ما سانسوری نبوده بلکه نسبت به دغدغه ای که داشتیم، حاجی فیروز با چهره دیگری در شهر حاضر می کنند. باید درباره حاجی فیروز بحث و صحبت کنیم.  او درباره شلیک توپ در میدان آزادی گفت: شهرداری دغدغه حفظ میراث را دارد و شلیک توپ با همراهی کارشناسان انجام شد و موجی که ایجاد کرد نیز از بادی که در تهران وزیده کمتر بوده است. صرفا برای ایجاد سنت قدیمی این رویداد در میدان آزادی انجام شد.
فاضلیان با بیان این که در مورد تهران به یک نشان یا نماد نرسیدیم، گفت: نمی خواهیم برای تهران آینده تعیین تکلیف کنیم. آنچه می بینیم طبق برنامه ریزی مبنی بر فضاسازی محیطی بوده است و باید با یک کار مشارکتی تهران قرن جدید باید ساخته شود.  

خبرنگار: پریسا هاشمی

۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 9413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =