۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 9431
موزه و گالری گردی نوروزی در پایتخت

شهر: تهران شهری است دیدنی اما طی سال های گذشته از دیدنی های این شهر کمتر سخنی به میان نیامده است. بازدید از موزه ها، نگارخانه ها و خانه موزه های تهران می تواند روزی به یادماندنی و تجربه ای بی نظیر را برای هر شهروندی به ارمغان آورد.

تفرج و تفریح گاه های تهران در پس پایتخت بودن، مراجعه به ادارات و محلی برای کسب شغل و  درآمد گم شده است. در حالی که تهران شهری است دیدنی و جذاب برای شهروندان که می توانند با هزینه ای اندک یک روز را در کنار خانواده و با رعایت پروتکل های بهداشتی خاطره انگیز کرده، خستگی و سفت و سختی زندگی شهری را کاهش دهد. زندگی شهری که بیشتر خودرو محور بوده حالا با نگاهی انسان محور می تواند جذابیت های فراوانی را برای تهرانی نشین ها به ارمغان آورد. اگر از کوه های بلند زیبای اطراف تهران و برج میلاد و برج آزادی که نمادهای پایتخت ایران محسوب می شود، موزه ها و نگارخانه های دیدنی در تهران وجود دارد که در نوروز ۱۴۰۰ قابل بازدید هستند و می توان ساعت ها بدون هیچ دغدغه ای به گذشته و تمدن دیرینه ایرانی - اسلامی سفر کرد.

ساختمان تاریخی موسسه حکمت و فلسفه خبر برای اولین بار میزبان گردشگران و علاقمندان شده است. این ساختمان در دوره پهلوی اول در سال ۱۳۱۴ در پهنه رودکی کنونی ساخته شده است.  این موسسه دارای باغ فلسفه است که دو ساختمان قدیمی در آن به ثبت ملی رسیده و محل تأسیس نخستین آکادمی فلسفه در ایران بوده است که به مناسبت عید نوروز گردشگران و علاقمندان به فلسفه می توانند از باغ فلسفه و تالار آیینه موسسه حکمت و فلسفه  بازدید کنند.

جدول مشخصات و آدرس موزه، خانه موزها، نگارخانه ها و گالری های تهران به پیوست ارائه شده است به امید آن که با استفاده از این اطلاعات لحظات تکرار نشدنی را در کنار خانواده تجربه کنید.

ردیف عنوان تلفن آدرس توضیحات منطقه
۱

باغ موزه هنر ایرانی

۲۲۶۸۰۶۳

خ ولیعصر- خ تختی- پ ۳۰

باغ موزه هنر ایرانی که با نام باغ سپهبد نیز شناخته می‌شود. عمده شهرت این باغ موزه، به خاطر وجود ماکت‌هایی زیبا از جاذبه‌های گردشگری معروف ایران در آن است

۱

۲

موزه سینمای ایران

۲۲۷۰۵۰۰۵

خ ولیعصر- باغ فردوس- ک دلبر- پ ۹

موزه سینمای ایران یکی از موزه‌های استان تهران است. در این گنجینه عکس‌ها، اسناد و وسایل و تجهیزات قدیمی سینما از شخصیت‌های سینمایی نظیر دوبلورها و فیلم‌سازان و نیز پشت صحنه فیلم‌های بزرگ، پوسترها و دیگر چیزهای وابسته به سینما به نمایش گذاشته‌شده‌است

۱

۳

موزه شهدای امام زاده علی اکبر

۲۲۲۱۴۴۵۵

خ معصومی- خ چیذر

این موزه محل نگهداری خاطرات شهدا است.

۱

۴

موزه برادران امیدوار

۹ -۲۲۸۲۰۳۱۹

خ ولیعصر - خ شهید فلاحی زعفرانیه خ شهید طاهری مجموعه تاریخی ، فرهنگی سعدآباد

اولین موزهٔ انسان‌شناسی ایران است در  این موزه ۳ نگارخانه دارد که در دو نگارخانهٔ آن آثار اهداییِ برادران امیدوار به معرض نمایش گذاشته شده‌است. این آثار حاصل سفرهای این دو برادر و عکس‌های آنان است. این اشیا از قاره هایی  آفریقا، آسیا، آمریکا و استرالیا جمع آوری شده است. نگارخانهٔ سوم اتاق نمایش فیلم است که در آن فیلم سفر واسلاید گرفته شده  توسط این دو برادر به نمایش درمی‌آید.

۱

۵

موزه مردم شناسی

       ۲۲۷۵۲۰۳۱

فلاحی (زعفرانیه) - خ. طاهری - کاخ سعدآباد

موزه مردم شناسی تهران امروزه در کاخ ابیض که یکی از کاخ های مجموعه کاخ های گلستان است قرار دارد این کاخ در زمان ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده است. پوشش مردم ایران در نقاط مختلف ایران در این موزه به نمایش گذاشته شده است و علاوه بر آن شیوه پوشش مردم در زمان قاجار چه در بانوان و چه در آقایان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

۱

۶

موزه تماشاگه زمان

       ۲۲۱۸۲۹۵۰

 خ شهید فلاحی - خ پرزین بغدادی- ک امیر ثوری

در داخل ساختمان موزه که از دو طبقه تشکیل شده، سیر تکامل انواع ساعت‌های مکانیکی متعلق به سده‌های هفدهم تا بیستم میلادی در معرض نمایش قرار گرفته‌است، ساعت‌هایی نظیر ساعت آونگی، رومیزی، دیواری در این بخش قرار دارند. در طبقه دوم موزه ساعت‌های جیبی معمولی و ساعت‌های جیبی سفارشی متعلق به شخصیتهای تاریخی و سیاسی، ساعت‌های ویژه‌ای چون شیفت نگهبانی، ساعت کشتی و همچنین ساعت‌های مچی در انواع دستبندی و دو زمانه به چشم می‌خورد.

۷

موزه شهدا

۶۶۲۹۷۹۶۵

 -  شهرک ولیعصر جنوبی- خ شهدای دانش آموز

در این موزه وسایل و آثار شخصی به‌جای‌مانده از شهیدان جنگ ایران و عراق، وقایع انقلاب ۱۳۵۷ و سایر شهدای ایرانی به نمایش گذاشته شده‌است.

۱

۸

کاخ موزه نیاوران

۲۲۲۸۲۰۲۰

۲۲۲۸۲۰۱۲

م شهید باهنر

مجموع کاخ‌ها و عمارت‌هایی که در این باغ قرار گرفته و ساخته شده بالغ بر ۵ ساختمان اصلی و فرعی است و زمان ساخت آن‌ها، دوره‌های تاریخی مختلف از قاجاریه تا پهلوی دوم را شامل می‌شود. کاخ نیاوران، کاخ صاحبقرانیه، کوشک احمدشاهی، کاخ جهان‌نما، کتابخانه اختصاصی و چند ساختمان دیگر، مجموعه فرهنگی نیاوران را تشکیل می‌دهند. 

۱

۹

 موزه حیات وحش دارآباد

        ۲۲۲۹۰۰۰۲

  نیاوران - خ دارآباد- بعد از آجودانیه

موزه طبیعت و حیات وحش ایران در بخش های متعدد نمایشگر نمونه های زیستی متنوع ایران است و در سالن های آن پنج راسته پستانداران شامل خرگوشها، جوندگان، گوشتخواران، فردسمان، زوج سمان است
همچنین افزون بر ۱۶۵ گونه پرنده از مجموع حدود ۵۱۷ گونه پرنده شناسایی شده در ایران در سالن های موزه به نمایش در آمده است. از نمونه های قابل توجه و کمیابی که به مجموعه جانوری موزه اضافه شده پوست ببر منقرض شده ایران است.

۱

۱۰

موزه بزرگ تنوع زیستی پردیسان

۸۸۲۴۱۶۴۹

۴۲۷۸۱۰۰۸

شهرک غرب بزرگراه همت بعد از پل یادگار امام داخل پارک پردیسان

موزه تنوع زیستی در سال ۱۳۸۳ خورشیدی با تأکید بر اهمیت و ارزش تنوع زیستی و در راستای وظایف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست ایران آغاز به کار کرده‌است. هدف از ایجاد این موزه عمومی در شهر تهران این بوده‌است که با استفاده از کادر کارشناسان خود نقش مؤثری در تحقیقات، اطلاع‌رسانی و آموزش برای گروه‌های مختلف سنی و علاقه‌مندان به محیط زیست ایفا نماید 

۲

۱۱

 موزه سازمان اسناد ملی ایران

۸۱۶۲۰

۸۸۶۴۴۱۰۴

بلوار میرداماد، خ حصاری

این سازمان در دو ساختمان مستقل 《کتابخانه ملی ایران 》و 《 گنجینه اسناد ملی ایران》 فعالیت دارد. سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران مؤسسه‌ای‌ آموزشی، پژوهشی‌، علمی و خدماتی‌ است.سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تهران دارای چند دفتر در استان‌های مختلف است.

۳

۱۲

موزه امام علی (ع)

       ۲۲۰۱۷۴۷۱

ولی عصر، بالاتر از میرداماد، خ اسفندیار، شماره ۳۵

فعالیت‌هایی که در این موزه انجام می‌شود مربوط به آثار دینی و مذهبی است که شامل تابلوهای  تقاشی  و تقاشی های قهوه خانه ای است و آثاری مربوط به پرده خوانی  زمان‌های قدیم می‌باشد. آثار  هنرمندان خوشنویس که در رابطه با مسائل مذهبی کار انجام داده‌اند ازدیگر آثاریست که در این موزه وجود دارد. در طبقه همکف این موزه نمایشگاه‌های دوره ای برگزار می شود. 

۳

۱۳

موزه تماشاگه پول

       ۸۸۷۷۴۷۴۵

بلوار میرداماد، نبش کوچه دفینه

موزه پول اولین گنجینه تخصصی و دائمی سکه و اسکناس در ایران است      

۳

۱۴

موزه تماشاگه تاریخ

         ۸۸۷۸۸۶۸۰

خ ولی عصر، بالاتر از میداماد، نبش کوچه قبادیان

موزه تاریخ ( تماشاگه تاریخ ) آثار به نمایش گذاشته شده به تاریخ معاصر ایران (۲۰۰ سال اخیر) اختصاص دارد و شامل ظروف و وسایل شخصی ناصرالدین شاه‌، تابلوهای کمال‌الملک و … است‌

۳

۱۵

موزه فرش رسام عرب زاده

   ۲۲۸۴۹۷۷۵

پاسداران، بوستان یکم، پلاک ۷

  رسام عرب زاده در ایران و سایر کشورها، از طراحان برجستهٔ فرش ایرانی بود. 

او همچنین در رشته های نقاشی، مینیاتور، مجسمه سازی، رنگرزی و بافندگی فرش فعالیت می‌کرد. در موزه استاد رسام زاده ۶۶ قطعه فرش اصیل ایرانی وجود دارد.

۴

۱۶

تاریخ طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست

۸۸۸۴۳۴۹۸

۸۸۸۴۳۴۹۹

قائم مقام فراهانی-پ ۹۰

تاریخ طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست

۶

۱۷

موزه فرش ایران

۸۸۹۶۷۷۰۷

۸۸۹۷۷۹۰۳

کارگر شمالی(امیرآباد)-نبش خ فاطمی

موزه فرش ایران دارنده با ارزش‌ترین نمونه‌های قالی ایران از قرن نهم هجری تا دوره معاصر است. معمولاً حدود ۱۳۵ تخته از شاهکارهای قالی ایران، بافت مراکز مهم قالی‌بافی مانند کاشان، کرمان، اصفهان، تبریز، خراسان، کردستان و جز آن‌ها، در تالار طبقه هم‌کف به معرض نمایش گذاشته می‌شود. همچنین در این نمایشگاه تابلوفرش‌های نفیس تبریزی، فرش تبریز به نمایش درمی آید. در کتاب‌خانه موزه حدود ۳۵۰۰ جلد کتاب به زبان‌های فارسی، عربی، فرانسه، انگلیسی و آلمانی در اختیار هنردوستان و پژوهشگران قرار می‌گیرد. 

۶

۱۸

گنجینه شهدا

۳-۸۸۸۳۰۶۸۳۱

خ طالقانی-خ موسوی(فرصت)

در این گنجینه خاطرات، عکس‌ها، لوازم، نشانه‌ها، نوشته‌ها و آثاری از دلاورمردان و شیرزنانی به نمایش گذاشته شده است که در نیم قرن اخیر از زمان پهلوی دوم گرفته تا انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله دفاع مقدس جانشان را به خاطر اعتقاد و مرز و بومشان فدا کردند.

۶

۱۹

موزه هنرهای معاصر

   ۸۸۹۶۵۴۱۱

کارگر (امیرآباد)شمالی-جنب پارک لاله

آثار نقاشی از هنرمندان پرآوازه ای مانند رنوار، لوترک‌، گوگن‌، پیکاسو، ماکس ارنست و ماگریت در این موزه قرار دارد.

۶

۲۰

باغ موزه قصر

    ۸۸۴۳۷۳۹۳

کارگر (امیرآباد)شمالی-جنب پارک لاله

باغ‌موزه قصر که سابقاً زندان قصر نامیده می‌شد، اولین زندان متمرکز شهر تهران بود.این زندان هم اینک تعطیل شده و تحت عنوان باغ موزه قصر در بزرگراه شهید صیاد شیرازی، خیابان پلیس قرار دارد. این بنا به عنوان یکی از مراکز فرهنگی، تاریخی و هنری کشور مورد بازدید عموم است.

۷

۲۱

موزه بی سیم

خ شریعتی - روبروی خ شهید قندی

موزه بی سیم  عمارت کلاه فرنگی بی‌سیم مربوط به دوره پهلوی است
 

۷

۲۲

موزه رضا عباسی

   ۸۸۵۱۳۰۰۲

سیدخندان- خ شریعتی - کوچه مهاجر

این موزه شامل آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن سیزده هجری است که در سه تالار به نمایش گذاشته  شده است: تالار پیش از اسلام _ تالار هنرهای  اسلامی_ تالار نگارگری و تالار خورشیدی

۷

۲۳

موزه عکاسخانه شهر

         

۸۸۸۴۸۹۹۳

خ بهار شیراز جنب بوستان بهار شیراز

موزهٔ عکسخانهٔ شهر به عنوان اولین موزهٔ تخصصی تاریخ عکاسی در خاورمیانه شناخته شده‌است‌. موزهٔ عکسخانهٔ شهر با موضوع تخصصی تاریخ عکاسی ایران گنجینه‌ای از عکس و سایر میراث تصویری عکاسی (کارت پستال، نگاتیوهای شیشه‌ای و …)، دوربین‌ها و سایر ابزار و ادوات عکاسی است. 

۷

۲۴

موزه آزادی

۶۶۰۲۳۹۵۱

م آزادی - برج آزادی

موزه آزادی داخل برج آزادی واقع شده است و در آن اشیاء مختلفی از دوره‌های قبل از  میلاد  هخامنشی، اشکانی،  ساسانی و دوره های اسلامی از قبیل اشیاء سفالین، ظروف مفرغی، تابلوهای نقاشی و فرش به نمایش گذارده شده است .

۹

۲۵

موزه زمین شناسی

۶۴۵۹۲۲۸۸

۶۴۵۹۲۴۳۶

خ آزادی – خ معراج

ساختمان موزه یک طبقه با بخش‌های گوناگون است. این بخش‌ها شامل آثار زیر است: سنگ‌های کانی، آثار فسیلی، آثار باستان‌شناسی مربوط به هشتصد سال پیش، فسیل‌های دوران اول تا چهارم زمین‌شناسی، ماکت فسیل‌های کم‌یاب، تخم‌های دایناسور که از مرز فرانسه و اسپانیا آورده شده، فسیل جای پای دایناسور که از استان کرمان به این موزه آورده شده است. همچنین کانی‌های قیمتی نظیر فیروزه، الماس و سنگی که گویا نیل آرمسترانگ از کره ماه به زمین آورده و در زمان رژیم سابق به ایران اهدا شد، در این موزه قرار گرفته است.

۹

۲۶

موزه حیات وحش هفت چنار

۵۵۷۳۸۷۴۵        ۵۵۷۳۸۷۴۶

خ قزوین-خ شهید عرب میدان بریانک- خ هفت چنار

این موزه تلفیقی از زمین‌شناسی، آثار طبیعی و نمونه‌های زنده و غیرزنده بی‌مهرگان، مهره‌داران، آبزیان، خزندگان، پرندگان و پستانداران است. ساختمان موزه دارای بخش‌های متعددی می‌باشد که عبارتند از سالن‌های شماره یک و دو، غار، آکواریوم، کارگاه تاکسیدرمی، کتابخانه (با ۴۵۰۰ جلد کتاب تخصصی و عمومی)، قهوه‌خانه و سفره‌خانه سنتی.

۱۰

۲۷

 موزه قرآن (نگارستان)

   ۳۳۱۱۹۵۸۶

جنوب کاخ مرمر تقاطع امام خمینی و ولیعصر

آثار موجود در این موزه پیرامون سه محور هستند که عبارتند از: آثار تاریخی فرهنگی مثل نسخ خطی، چاپ سنگی قرآن کریم، مرقعات، کتب ادعیه، طومارها و سایر آثاری که موضوعشان به نوعی با قرآن مرتبط است. دسته دوم آثار، مربوط به آثار خوشنویسان و هنرمندان معاصر مثل استاد امیرخانی می‌شود. محور سوم آثار موجود هم مربوط به اشیاء مثل سکه، ظروف، جعبه، قلمدان و نظایر اینها می‌شود

۱۱

۲۸

کاخ موزه گلستان

۳۳۱۱۳۳۳۵

م ۱۵ خرداد (ارگ)

کاخ موزه گلستان شامل ۱۳ موزه مجزا است و از بناهای عهد آقامحمدخان قاجار است.

۱۲

۲۹

موزه بانک سپه

۶۶۷۴۵۹۱۰

۶۶۷۴۸۰۶۰

م امام خمینی (توپخانه) خ امام خمینی (سپه)

موزه سکه بانک سپه در زمان ریاست فرج الله آق اولی که از سال ۱۳۲۷ تا اردیبهشت ۱۳۵۲ آن را به عهده داشت تاسیس شد. سکه های موزه پس از ۱۰ سال فراخوانی از مجموعه داران و سکه داران در خرداد ماه ۱۳۴۲ با همت ملکه ملک زاده بیانی که پایه گذار تدریس علمی سکه شناسی در ایران بود در عمارت یک طبقه مجموعه بانک سپه افتتاح شد. دراین موزه که در آن ۲۰ هزار سکه متعلق به ادوار مختلف تاریخ ایران نگهداری می شود.  

۱۲

۳۰

موزه آبگینه و سفالینه های ایران

    ۶۶۷۰۸۱۵۳

خ سی تیر (قوام السلطنه) ش ۵۵

این موزه اولین و تنها موزه تخصصی شیشه و سفال کشور و یکی از پربازدیدترین موزه‌های پایتخت به شمار می‌رود. موزه آبگینه در خانه قوام السلطنه، یکی از سیاست‌مداران معروف دوره قاجار و پهلوی در خیابان سی تیر دایر است.

۱۲

۳۱

موزه ارتباطات

۶۶۷۰۹۱۳۲

۶۶۷۰۹۱۷۰

م امام خمینی - خ امام خمینی - جنب سردر باغ ملی

در این موزه نمونه هایی از کهن ترین نوشت افزارها و ابزار های فرستادن بسته های پستی و چاپاری، تلفن های نخستین (شناخته شده به "هندلی" با مراکزی ۲۰ و ۳۰ شماره ای) تلگرام های مورس ،تمبر ها و دیگر ابزار ارتباطات و مخابرات از کبوتر نامه بر تا ماهواره به نمایش گذاشته شده است.

۱۲

۳۲

موزه جواهرات ملی

۶۴۴۶۴۷۰۰

۶۴۴۶۳۷۸۵

خ فردوسی

موزه ملی جواهرات ایران را می توان یکی از ارزشمندترین موزه های خاورمیانه دانست. این موزه شامل مجموعه ای از جواهرات سلطنتی ست که از عهد قاجار تا کنون گردآوری شده است. از جمله این میراث گران سنگ تاج‌کیانی ست که شاهان در مراسم تاج‌گذاری از آن استفاده می‌کردند. جواهرات درباری و بسیاری از طلاجات هنر دست هنرمندان گم نام این خاک از جمله ی دیگر دیدنی های این موزه ارزشمند است. همچنین زیباترین و درشت ترین الماس سلطنتی ایران و یکی از گوهرهای جهان "دریای نور" را در دل خود دارد. 

۱۲

۳۳

موزه صلح

۶۶۷۳۱۰۷۶

خیابان خیام - خیابان فیاض بخش - داخل پارک شهر

موزه صلح تهران، موزه شناخته شده ای برای اکثر تهرانی‌های خوش نشین نیست! اندیشه تأسیس این موزه در ملاقات اعضای انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی در تهران با مسئول هماهنگی شبکه جهانی موزه‌های صلح در سال ۱۳۸۴ شکل گرفت. این گفتگو و همچنین دیدار اعضای این انجمن از هیروشیما در همان سال تمایل به شکل گیری یک موزه صلح در تهران را تقویت کرد.  ۱۲
۳۴

موزه کتابخانه ملک

۶۶۷۲۶۶۱۳

۶۶۷۵۱۲۹۱

م امام خمینی، سردر باغ ملی ، خ ملل متحد

کتابخانه ملک نخستین موزه وقفی _ خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور با موضوعیت نسخه های خطی در تهران است.

۱۲

۳۵

موزه ی مجلس شورای اسلامی

۳۳۱۳۰۹۱۱

م بهارستان

موزه و کتابخانه مجلس شورای اسلامی که در عمارت بهارستان قدیم قرار دارد. دارای مجموعه آثاری از نقاشی‌های کمال‌المک و اسنادی از تاریخ معاصر است که بیش از هزاران کتاب خطی نفیس و سکه‌های باستانی و تاریخی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

۱۲

۳۶

موزه مردم شناسی ایران

۳۳۱۱۳۳۳۵

م ۱۵ خرداد محوطه ی کاخ گلستان

موزه مردم شناسی در بخش های گوناگون سعی در شناخت اقوام مختلف کشور، ابزارآلات جنگی، لوازم زندگی و پوشش مردان و زنان دوره قاجار دارد و سنت های متنوع اهالی روستا و شهر ها را در آن دوره روایت می کند.

۱۲

۳۷

موزه ملی ایران

۶۶۷۰۲۰۶۱

خ امام خمینی خ ۳۰ تیر

موزه ملی ایران با قدمتی حدود هشتاد سال، نه تنها بزرگترین موزه باستان‌شناسی  ایران است، بلکه در فرهنگ موزه داری ایران به عنوان موزهٔ مادر محسوب می‌شود  واز بخش های زیر تشکیل می شود. بخش پارینه سنگی، بخش پیش از تاریخ، بخش تاریخی، بخش اسلامی، بخش مهر و سکه، بخش مرمت،  بخش کتیبه‌ها، بخش سفال، بخش استخوان‌شناسی، کتابخانه و مرکز اسناد
 

۱۲

۳۸

موزه ی هنرهای ملی ایران

۳۳۹۶۶۱۴۹

م بهارستان خ کمال الملک

موزه هنرهای ملی به‌عنوان اولین موزه تخصصی کشور، در حال حاضر ۲۷۱ آثار ارزشمند هنری را از قرن ۱۲ هجری شمسی تاکنون در رشته‌های نگارگری، مینیاتور، زری‌بافی، گبه و فرش، معرق و منبت، خاتم‌کاری و کاشی‌کاری را در خود جای داده است.

۱۲

۳۹

 موزه نمایشگاه ۱۳ آبان (موزه استاد صنعتی)

۶۶۷۰۱۹۱۵

م امام خمینی

موزه استاد صنعتی (موزه هلال احمر یا موزه ۱۳ آبان، پیش از انقلاب موزه شیر و خورشید) یکی از موزه‌های شهر تهران پایتخت ایران است. این موزه برای نمایش آثار علی اکبر صنعتی راه اندازی شده‌است. علی اکبر صنعتی نزدیک به ۶ هزار تابلو و بیش از هزار پیکره و تندیس گچی، سنگی و برنزی از شخصیت‌های علمی و ادبی ایران و تیپ‌های گوناگون اجتماعی آفرید که شماری از آن‌ها در موزه استاد صنعتی نگهداری می‌شود. این موزه دارای سالن تئاتر، شهر فرنگ، نمایشگاه تک چهرها و موزه مردم‌شناسی است

۱۲

۴۰

موزه نقاشی پشت شیشه

۷۷۵۲۶۷۷۷

۷۷۶۳۶۷۰۰

خ نورمحمدی- خ هدایت- خ سعدی پ ۲۰۲

این موزه دومین موزه نقاشی و پشت شیشه در جهان است و در برگیرنده مجموع نقاشی هایی پشت شیشه از دوران صفویه تا عصر حاضر است

۱۲

۴۱

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان

۳۳۳۴۷۳۶۶

م شهدا خ پیروزی-اول اسپندی-روبه روی برق-پ۷

موزه تاریخ یکی از مراکز خاص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به منظور حفظ دستاورد های فرهنگی، تاریخی - اسلامی و با هدف ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و شناخت بهتر تاریخ و وقایع فعالیتش رو شروع کرد. این موزه در سال ۱۳۶۹ خورشیدی بنا شد و در سال ۱۳۸۱ مرمت و بازسازی شد. ساختمان موزه تاریخ به شکل حلزونی طراحی و ساخته شده که باعث میشه بازدیدکننده ها مخصوصا کودکان و نوجوانان به خوبی جذب معماری زیبای موزه  شوند. راهروهای این موزه تنگ و باریک و به نوعی یادآور خانه های قدیمی است.

۱۳

۴۲

موزه نیروی هوایی

۳۳۵۵۱۸۱۳

۳۳۵۶۴۳۹۷

م دوم نیرو هوایی انتهای خ پنجم نیرو هوایی

در موزه نیروی هوایی نمونه ای از نخستین هواپیماهایی که در ایران به پرواز در آمده اند فتجهیزات اولیه نیروی هوایی، لباس های فرم و مدارک و عکس های خاطره انگیز از نیروی هوایی، مخصوصا  در ۸ سال دفاع مقدس را می توان تماشا کرد.

۱۳

۴۳

موزه صنعت برق

۳۳۲۶۲۳۲۸

خ پیروزی- سه راه شکوفه- خ افروز- خ تابنده

این موزه یکی از موزه های تاریخ صنعت ایران به شمار می رود. در این مکان ماشین های بخار، مولد های گازی و بادی و مولد های دیزلی برق به نمایش گذاشته شده است

۱۴

۴۴

موزه خودروهای تاریخی ایران

۴۴۵۲۵۸۹۲

اتوبان مخصوص کرج- پ۲۴۳

این موزه در سال ۱۳۸۲ خورشیدی با ارائه مجموعه خودروهای لوکس، آنتیک و قدیمی قبل از انقلاب ۱۳۵۷ ایران شروع به کار کرد. 

۲۱

۴۵

باغ موزه گیاهشناسی

۴۴۷۸۷۲۸۲

 ۴۱۹۵۹۰۱-۵

۴۱۹۶۵۷۵

کیلومتر ۱۶ اتوبان تهران- کرج - بلوار پژوهش

این باغ بزرگت رین باغ گیاه شناسی خاورمیانه است. باغ گیاه شناسی آب و هوایی نیمه خشک دارد و گیاهان بومی و غیر بومی در فضای باز و گلخانه ای آن کشت می شود. این مکان نقش مهمی در زمینه های تحقیقات علوم گیاهی و باغبانی، آموزش عمومی و ... است. این باغ به عنوان ذخیره ژنتیکی گونه های در معرض خطر انقراض مورد استفاده می گیرد.

۲۲

گفتنی است، برخی از این موزه ها مانند موزه ملی ایران، موزه ملی ملک، موزه صلح تهران، موزه زمان، کاخ موزه گلستان، کاخ موزه  نیاوران، موزه آبگینه، کاخ موزه سعدآباد، موزه جواهرات ملی، موزه فرش ایران، موزه بانک ملی و موزه سینما با شیوع بیماری کرونا به صورت آنلاین در دسترس شهروندان قرار گرفت تا علاقمندان با مراجعه به سایت این موزه ها، به صورت آنلاین و ۳۶۰درجه از این مکان های دیدنی بازدید کنند.

علاوه بر موزه های دیدنی نگارخانه های زیبایی نیز در تهران وجود دارد که هنر دست هنرمندان را به نمایش می گذارد.

ردیف

عنوان

آدرس

تلفن

۱

گالری خط سفید

خیابان ولیعصر، روبروی جام جم، کوچه پروین، پلاک ۲۲

۲۲۰۴۵۲۴۵

۲

گالری ۲۶

فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور ظهیر،شماره ۲۶،واحد ۳

۲۲۲۸۷۵۴۷

۳

گالری ۷ ثمر

خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸

۸۸۷۳۱۴۰۳

۴

گالری آب /‌ انبار

خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن منش، پلاک ۲

۸۸۸۶۶۳۴۵

۵

گالری آبی

خیابان دولت، دیباجی جنوبی،روبه‌روی پارک ارغوان،کوچه مژگان،پلاک۴۱

۲۲۵۵۵۳۸۸

۶

گالری آتبین

خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک ۴۲

۲۶۲۱۰۳۹۵

۷

گالری آران

کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲

۸۸۸۲۹۰۸۶-۹

۸

گالری آران پلاس

خیابان ولیعصر،بین محمودیه و زعفرانیه، پاساژ رولکس

۲۲۶۶۶۰۳۴

۹

گالری آرت‌لند

بزرگراه مدرس،نرسیده به پارک وی،ابتدای الهیه،مرکز اداری تجاری مدرن الهیه، آرت لند مدرن الهیه

۲۶۲۱۱۷۳۱

۱۰

گالری آریا

خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰

۸۸۷۲۷۰۸۳

۱۱

گالری آریانا

الهیه،انتهای خیابان مریم شرقی،ابتدای خیابان فرشته(شهید فیاضی)،شماره ۹

۲۲۶۰۱۲۱۶

۱۲

گالری اُ

خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک ۴۶

۸۸۹۲۲۰۲۸

۱۳

گالری اثر

خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره ۱۶، روبروی خانه هنرمندان

۸۸۳۲۶۶۸۹

۱۴

گالری بوم

خیابان ولی عصر
خیابان ارمغان غربی، شماره ۱۱

۲۲۰۱۷۵۴۹

۱۵

خانه هنرمندان

خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر،خانه‌ی هنرمندان ایران

۸۸۸۳۶۶۷۱

۱۶

گالری اعتماد یک و دو

نیاوران،میدان یاسر،خیابان یاسر،خیابان موسوی،خیابان بوکان،دوراهی سمت راست،پلاک ۴

۲۲۷۴۷۴۰۵

۱۷

گالری اعتماد سه و چهار

خیابان باهنر(نیاوران)،نبش خیابان دلشاد، شماره ۱۶۱

۲۶۱۵۰۴۹۶

۱۸

گالری افرند

بزرگراه جلال آل احمد،خیابان جهان‌آرا،خیابان ۱۹ام (جلال حسینی)،بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک ۴۸

۸۸۰۱۲۳۳۴

۱۹

گالری اِی. جی.

خیابان ولیعصر، خیابان زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، شماره ۳

۲۶۸۵۱۹۰۸

۲۰

گالری ایده پارسی

خیابان شریعتی ، خیابان کلاهدوز ، نرسیده به سه‌راه نشاط ، کوچه اله‌وردی آذر ، پلاک ۲۸

۲۲۶۱۷۰۹۸

۲۱

گالری ایگرگ

خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۲۸، زنگ دوم

۸۸۸۶۷۱۰۹

۲۲

گالری بوم

خیابان ولیعصر، بالاتر از نیایش، کوچه ارمغان غربی، پلاک یازده

۲۲۰۱۷۵۴۹

۲۳

گالری پلتفرم داربست

ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲

۲۲۹۱۲۴۵۱

۲۴

گالری پیمان

خیابان میرداماد،میدان محسنی،خیابان آلن آبکار شاه نظری،میدان کاظمی،خیابان کوشا،میدان جوانان،خیابان وزیری پور،کوچه سپاهان،پلاک ۸،طبقه زیرزمین

۲۲۹۱۵۸۵۶

۲۵

گالری جرجانی

خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک ۴، زنگ ۱

۲۲۶۶۸۷۴۰

۲۶

خانه هنرمندان ایران

خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر،خانه‌ی هنرمندان ایران

۸۸۸۳۶۶۷۱

۲۷

گالری خاک

خیابان شریعتی، دو راهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا، شماره یک

۲۲۶۰۵۴۶۵

۲۸

گالری خاورمیانه

خیابان آفریقا،بالاتر از بلوار اسفندیار،خیابان تور،شماره ۱۷

۲۲۶۵۰۲۸۰

۲۹

گالری دریابیگی

تهران، شهرک غرب،میدان صنعت، فاز ۳، خیابان شهید حسن سیف، کوچه دوم، پلاک ۶، طبقه همکف

۸۸۰۸۳۳۲۷

۳۰

گالری راه ابریشم

خیابان لواسانی غربی(فرمانیه)،بین‌خیابان آبکوه‌وآقایی، پلاک ۱۰۳،واحد ۲

۲۲۷۲۷۰۱۱

۳۱

گالری رواق هنری میلاد

برج میلاد تهران.گالری شرقی گذرگاه

۸۴۳۶۱۵۳۵

۳۲

گالری رج

خیابان بهشتی،خیابان پاکستان، کوچه‌حکیمی، شماره۴، زنگ۳

۸۸۷۳۴۴۶۵

۳۳

گالری رف

زعفرانیه، آصف، خیابان حسینی، خیابان خدامراد، پلاک ۱۱، طبقه دو

۲۲۱۷۶۲۸۰

۳۴

گالری روز

خیابان ولیعصر،بعداز پمپ بنزین باغ فردوس،نرسیده به تجریش،کوچه کاشانچی،ساختمان گلبرگ ،پلاک ۲۰/۱،زنگ یک،طبقه یک،واحدیک

۲۲۴۱۳۷۵۷

۳۵

گالری روژ

شهرک غرب، فاز ۳، خیابان حسن سیف، کوچه دوم، پلاک ۷

۸۸۵۹۱۴۲۵

۳۶

گالری زیرزمین دستان

خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶

۲۲۰۲۳۱۱۴

۳۷

گالری سام‌آرت‌ دستان

خیابان فرشته، سام سنتر، طبقه اول

۲۲۰۲۳۱۱۴

۳۸

گالری ژینوس

خیابان دکترحسین‌فاطمی ،ابتدای خیابان‌ولیعصر ،پلاک‌۲۱ ، طبقه اول ،نگارخانه زینوس

۸۸۹۷۵۵۷۴

۳۹

گالری ساربان

خیابان دکتر بهشتی ، میدان تختی ، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست ، پلاک ۸

۸۸۵۰۴۲۲۹

۴۰

گالری سایه

نیاوران،خیابان جمشیدیه (فیضیه) ،خیابان امیدوار ،کوچه آقاخانی، پلاک۳

۲۲۸۱۴۸۹۲

۴۱

گالری سایه دو

نیاوران،خیابان جمشیدیه (فیضیه) ،خیابان امیدوار ،کوچه آقاخانی، پلاک۳

۲۲۸۱۰۰۱۵

۴۲

گالری سیحون

خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره ۱۱

۸۸۷۱۱۳۰۵

۴۳

گالری سیحون دو

خیابان مقدس‌اردبیلی،کوچه کیهان،کوچه سیمایی، شماره۲۴

۲۲۱۷۴۳۴۶

۴۴

گالری شاخه طوبی

خیابان ولیعصر، بالاتر از ظفر،خیابان ناصری،پلاک ۱۷،‌بوتیک هتل طوبی

۸۸۲۰۷۰۳۷

۴۵

گالری شکوه

فرمانیه،بلوار اندرزگو،کوچه سلیمی(شمالی)،کوچه امیرنوری،شماره۱۹

۲۲۲۱۲۶۲۹

۴۶

گالری شلمان

میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷

۲۲۲۷۰۰۵۱

۴۷

گالری شماره شش

خیابان میرزای شیرازی،کوچه بیستم، پلاک ۲،طبقه همکف

۸۸۹۳۹۵۷۷

۴۸

گالری شنگرف

خیابان شریعتی، خیابان جلفا بعد از فرهنگسرای ارسباران، کوچه ستاری پلاک ۲، واحد ۲

۲۲۸۸۶۰۵۲

۴۹

نگارخانه گلهای من

خیابان شهید لواسانی (فرمانیه غربی)-پلاک ۱۵۶

۲۲۳۹۸۱۵۹

۵۰

گالری شهرکتاب‌فرشته

میدان تجریش، خیابان شهیددربندی (مقصودبیک)، نرسیده به چهارراه حسابی، پلاک ۳۲

۲۲۳۹۴۶۳۹

۵۱

گالری شهرکتاب‌فرشته ۲

میدان تجریش، خیابان شهیددربندی (مقصودبیک)، نرسیده به چهارراه حسابی، پلاک ۳۲

۲۲۳۹۴۶۳۹

۵۲

گالری شیرین ، شیرین دو و سه

کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک۵

۸۸۸۲۳۷۴۲

۸۸۳۴۳۹۶۹
 

۸۸۸۲۳۷۴۲

۵۳

گالری طراحان آزاد

خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس،پلاک۵

۸۸۰۰۸۶۷۶

۵۴

گالری عقیلی

شهرک غرب (قدس)، خیابان سیمای ایران، روبروی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر فروردین، پلاک ۱۲

۸۸۰۲۲۱۴۸

۵۵

گالری فرامرزی

میدان ونک، خیابان ونک، روبروی مرکز خرید ونک، کوچه ارم، پلاک۶

۸۸۷۹۱۴۵۹

۵۶

گالری کارگاه هنر

پاسداران،خیابان شهیدکشوری ،خیابان فرخی‌یزدی ،کوچه شهید طاهری‌شرقی ،بن‌بست یاس ،پلاک ۲

۲۲۸۷۴۳۷۳

۵۷

گالری گلستان

خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴

۲۲۵۴۱۵۸۹

۵۸

گالری مارکوف

انتهای خیابان مطهری،بعد از خیابان‌ شریعتی ، باغ‌ موزه‌قصر، کافه‌ گالری‌ مارکوف

۵۷۹۹۶۸۱ ۰۹۳۸

۵۹

گالری ماه

خیابان آفریقا، کوچه گلستان، شماره ۲۶

۲۲۰۴۵۸۷۹

۶۰

گالری مژده

سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، زنگ یک

۲۲۰۶۷۴۴۲

۶۱

گالری محسن

ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲

۲۲۲۷۷۸۰۲

۶۲

گالری مریم

خیابان کریمخان‌زند، نبش خیابان نجات‌اللهی شمالی،بوستان حضرت مریم(س)

۸۸۹۲۲۱۲۱

۶۳

گالری‌ مریم‌فصیحی‌

دروس، خیابان وارسته،کوچه مشایخی، پلاک ۱۱

۲۲۰۰۸۶۵۴

۶۴

گالری مس‌نگار

خیابان ملاصدرا، شیراز شمالی،کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، پلاک ۵

۸۸۰۶۷۵۶۶

۶۵

گالری موزه‌ رضاعباسی

خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بین کوچه بسطامی و مهاجر، شماره ۸۹۲

۸۸۵۳۵۱۴۰

۶۶

گالری موسسه ماه مهر

خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک ۷

۲۲۰۵۸۶۳۰

۶۷

گالری نار

خیابان ولیعصر،بین محمودیه و زعفرانیه، پاساژ رولکس، شماره‌ ۵

۲۲۶۶۶۱۴۳

۶۸

گالری ویستا

خیابان مطهری ، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم ،پلاک۱۱

۸۸۵۱۳۹۳۳

۶۹

گالری ویستاپلاس

خیابان مطهری ، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم ،پلاک۱۱

۸۸۵۱۳۹۳۴

۷۰

گالری هفتان

میدان هفت تیر،بهار شیراز،سلیمان خاطر،کوچه ابرار غربی،پلاک ۶۵

۸۸۸۳۲۰۱۶

۷۱

گالری هما

خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک

۸۸۸۶۳۵۹۶-۸

۷۲

گالری هور

خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۶

۸۸۷۰۶۹۸۴

۷۳

نگارخانه احسان

اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲

۲۲۲۸۶۱۴۳

۷۴

نگارخانه الهه

خیابان آفریقا، انتهای خیابان گلفام، سمت راست، بن بست امینی، پلاک ۳

۲۶۲۰۲۶۱۱

۷۵

نگارخانه آرته

ونک، خیابان ملاصدرا، بزرگراه کردستان جنوب، شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علی خانی، ۲۰ متری گلستان، ۱۲ متری دوم، پلاک ۳

۸۸۰۳۱۶۵۲

۷۶

نگارخانه آوا

الهیه ، کوی خزر ، بن بست رامین ، پلاک ۹
 

۲۲۰۰۶۶۴۷

۷۷

نگارخانه حنا

قیطریه، خیابان دولت،خیابان مطهری، خیابان اخلاقی، خیابان جهانتاب، بیگلرپور شرقی،شماره ۱۹

۲۲۵۸۷۸۷۹

۷۸

نگارخانه دی

خیابان ولیعصر، بالاتر از اسفندیار، خیایان عاطفی، پلاک ۱۳۰، واحد۱

۲۶۲۱۹۷۰۸

۷۹

نگارخانه ژیوار

خیابان شریعتی، خیابان ظفر، خیابان آقازاده فرد، کوچه بنفشه، پلاک ۱۴

۲۲۹۱۶۶۸۵

۸۰

نگارخانه سین

شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، کوچه‌ دوازدهم، پلاک ۱۶

۸۸۳۷۶۶۲۳

۸۱

نگارخانه شیث

چهارراه ولیعصر ، ضلع جنوبی پارک دانشجو کوچه شیرزاد شرقی نگارخانه شیث

۶۶۷۰۹۱۸۵

۸۲

نگارخانه شیلا

خیابان‌ ولیعصر، بالاتر از خیابان‌ طالقانی‌، کوچه‌ گیلان‌، پلاک ۲‌، واحد‍۱

۸۸۹۴۴۱۴۷

۸۳

بنیادلاجوردی

خیابان کریمخان، خیابان نجات‌الهی‌(ویلا)،خیابان سپندشرقی، ساختمان ۳۲، پلاک ۲۰، طبقه همکف

  ۸۸۹۱۱۶۸

 ۸۸۹۱۱۶۹۰

۸۴

نگارخانه لاله

خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله،روبروی پارکینگ طبقاتی

۸۸۹۶۰۴۹۲

۸۵

نگارخانه مهروا

خیابان کریم خان زند، خیابان شهید عضدی( آبان جنوبی)، شماره ۳۸

۸۸۹۳۹۰۴۶

۸۶

نگارخانه والی

میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲

۸۸۰۴۷۶۹۸

۸۷

نگارخانه هوم

خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره۲، طبقه اول

۸۸۵۱۵۴۱۵

۸۸

گالری هنرامروز

خیابان میرداماد،خیابان رودبار شرقی،جنب کوچه لشکرک،پلاک ۱۹، طبقه سوم

۲۶۴۱۲۱۸۷ - ۰۹۳۰۷۱۷۱۷۵۱
۲۲۲۷۳۶۹۷

۸۹

نگارستان آن

ونک، خیابان سئول، شماره ۴۴

۸۸۶۰۳۰۵۰

۹۰

نگارستان آن

ونک، خیابان سئول، شماره۴۰

۸۸۶۰۳۰۵۰

۹۱

نگارخانه آوا
 

خیابان شریعتی، پل رومی، خیابان شریفی منش، بن بست رامین، پلاک ۹

۲۲۰۰۶۶۴۷

۹۲

هنرهای‌ معاصر سازماناب

خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن منش، پلاک ۲

۸۸۸۶۶۳۴۵

۹۳

نگارخانه بهنام دهش‌پور

خیابان شهید لواسانی( فرمانیه)، خیابان شهید جباریان(قروردین)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک ۱۳

۲۲۲۰۸۷۹۷ داخلی ۱۱۱

۹۴

گالری راه ابریشم - پارک لاله

بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰

۹۵

گالری شهریور

الهیه، خیابان خزر شمالی، بن بست هرمز، پلاک ۷

۲۶۶۰۱۰۵۲
 

۲۶۶۰۱۰۴۹

۹۶

گالریشین

زعفرانیه (خیابان فلاحی)، نبش پرزین بغدادی، موزه زمان، گالری شین

۲۲۴۱۰۴۵۹

۹۷

گالری کاف

ولنجک، میدان دانشگاه شهید بهشتی، ابتدای جاده درکه، سیزده چنار، پلاک ۳۴و۳۶

۲۲۴۱۶۴۶۴

۹۸

گالری باغ موزه قصر

انتهای خیابان شهید مطهری - بعد از تقاطع دکتر شریعتی - میدان پلیس - باغ موزه قصر


 

۸۸۴۲۳۴۰۰

۸۸۴۴۵۸۰۶

۸۸۴۴۳۳۱۱

۹۹

گالری شماره ۱ و ۲ خانه عکاسان
 

انتهای خیابان سمیه ، نرسیده به حافظ ، حوزه هنری انقلاب اسلامی ، خانه عکاسان ایران
 

۸۸۸۹۲۰۱۰
 

۱۰۰

گالری شمس

فرمانیه، خیابان سعیدی (مهماندوست سابق)، کوچه مهمانکده، شماره ۱۲

۲۲۸۰۰۸۱۱


 

۲۶۱۳۲۳۴۱

۱۰۱

نگارخانه برگ
 

خیابان پاسداران، خیابان شهید کاظم موسوی، میدان هروی، خیابان شهید وفامنش، خیابان شهید جمالی، شماره ۱۷

۲۲۹۶۹۷۴۱
 

۱۰۲

نگارخانه کمال الدین بهزاد
 

بلوار کشاورز، نبش خیابان شانزده آذر، پلاک ۳۱۶ و ۳۱۲

۸۸۹۶۰۴۵۳

۱۰۳


گالری سهراب

سهروردی، خیابان نوبخت، خیابان خرمشهر، خیابان عربعلی، کوچه سوم، میدان ۳ نیلوفر شماره ۵

۸۸۵۰۴۴۱۱

۸۸۵۰۴۴۱۰

۱۰۴

نگارخانه اقوام

میدان آزادی - برج آزادی - مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی

۴-۶۶۰۲۳۹۵۱

۱۰۵

نگارخانه آتشزاد

میدان ونک- خ دکتر عباسپور- توانیر- ساختمان ۴۳ - پ ۲۳ طبقه دوم- واحد۸

۸۸۸۸۴۴۰۷
۸۸۸۸۳۷۹۹

۱۰۶

نگارخانه آثار

خ انقلاب – فخررازی – نرسیده به لبافی نژاد پ ۲

۶۶۴۰۹۷۵۱

۱۰۷

نگارخانه آزاد

خ وصال شیرازی- پ ۱

۸۸۹۶۰۰۶۹

۱۰۸

نگارخانه آشیانه مهر

میدان انقلاب،کارگر شمالی،بین فرصت و نصرت کوچه جعفرزادگان (جواهری سابق)، پلاک۲

۶۶۹۰۱۰۱۱

۱۰۹

نگارخانه آشیان نقش و مهر

میدان آرژانتین، خیابان بخارست، کوچه هجدهم، بن‌بست گل محمدی، پلاک ۴

۸۸۷۳۲۹۸۷

۱۱۰

نگارخانه آفتاب

خ دکتر شریعتی- روبروی خ شهید کلاهدوز(دولت)- کوچه امامزاده- فرهنگسرای آفتاب

۲۲۰۰۹۰۰۰

۲۲۶۴۸۱۴۰

۱۱۱

نگارخانه آفرینش نقش

میدان دوم تهرانپارس- خ جشنواره- روبروی مترو فرهنگسرا- فرهنگسرای اشراق

۷۷۷۸۲۲۱۱

۱۱۲

آناهیتا
 

خیابان قائم‌مقام‌فراهانی، پایین تر از خیابان استادمطهری، کوچه شبنم، پلاک ۳

۸۸۸۲۲۰۱۰

۸۸۸۲۲۰۱۰

۱۱۳

هپتا

خیابان پاسداران، خیابان اختیاریه جنوبی، خیابان رازقی شمیرانی

۲۲۵۸۸۰۴۰

۱۱۴

شهر کتاب مرکزی

خیابان دکتر شریعتی – بالاتر از خیابان استاد مطهری – نبش کوچه کلاته


 

۸۸۴۰۸۲۸۸


 

۸۸۴۵۶۹۰۰

۱۱۵

دنا

خیابان سپهبد قرنی، بالاتر از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۴

۸۸۹۳۱۷۴۴

۱۱۶

ترانه باران

خیابان شریعتی،خیابان پل رومی،به سمت الهیه،خیابان شریفی منش نبش کوچه لادن پلاک ۲۷ واحد ۲

۲۲۰۰۵۴۵۲
۲۲۶۰۰۲۹۶

۱۱۷

اردیبهشت

شهرک غرب،خیابان حسن سیف،کوچه دوم،پلاک ۷

۸۸۵۹۱۳۸۶

۱۱۸

اورمزد

کریمخان، سنایی،خیابان ششم ، پلاک ۲

۸۶۰۷۲۶۰۲

۱۱۹

انتظامی

خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا، پلاک ۶۰۸، واحد ۵

۸۸۴۲۸۲۸

از سوی دیگر تهران دارای خانه موزه های زیبایی است که زندگی بزرگان حوزه های مختلفی همچون هنر، ادبیات و... را به نمایش گذاشته است. آدرس این خانه موزها در پایتخت به شرح زیر است.

ردیف عنوان آدرس تلفن منطقه
۱

خانه موزه دکتر حبیبی

خ شریعتی- خ پلیس - خ اجاره دار - کوچه دقت

۸۸۱۴۴۵۲۳

۷

۲

موزه خیابان ولیعصر(خانه مینایی)

خ ولیعصر، بالاتر از م منیریه، بن بست کریمی طینت

۰۹۳۵۳۳۹۶۱۹۵

۱۱

۳

 خانه موزه شهید رجایی

خ مجاهدین نرسیده به چهارراه آبسردار ک شهید حسین آقاجانلو

۳۳۵۶۶۶۶۵

۱۲

۴

خانه موزه شهید چمران

خ ۱۵ خردادشرقی بعد از کوچه سرپولک

۵۵۶۳۴۱۵۸

۱۲

۵

خانه موزه صبا

خ جمهوری- خ ظهیر الاسلام

۳۳۱۱۱۲۴۶

۱۲

۶

خانه موزه مقدم

تهران، خ امام خمینی، بین خ شیخ هادی و خ ولیعصر، جنب بانک ملت ، پ ۲۴۹

۶۶۴۶۳۱۴۴

۱۱

۷

خانه موزه ملک

خ پانزده خرداد- بازار بین الحرمین - بین  مسجد امام (مسجد شاه سابق) و مسجد جامع تهران

۶۶۷۲۶۶۱۳

                     

۱۲

۸

خانه موزه دبیر الملک

تهران، م بهارستان - پایین‌تر از چهارراه سرچشمه - کوچه قوام‌الحضور - خ جاویدی - کوچه فخرالملک - بعد از پارک، عمارت دبیرالملک

۲۲۷۱۵۷۵۲

۱۲

۹

خانه موزه تهران قدیم (خانه کاظمی)

خ خرداد شرقی - کوچه امامزاده یحیی - کوچه ابوالقاسم - پ ۴۶

۳۳۵۴۶۶۱۶

۱۲


 

۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 9431

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =