چراغ های روشن تهرانی ها برای «نور، شهر، امید»

شهر: مدیر کل فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تشریح برنامه های نیمه شعبان گفت: در کمپین "نور، شهر، امید" از مردم دعوت می کنیم پشت پنجره ها یا در بالکن خود چراغی روشن کنند.

اعیاد شعبانیه در راه است و نیمه شعبان یکی از این اعیاد است که برای ایرانی ها حائز اهمیت بوده و آن را جشن می گیرند. محی الدین فاضلیان اما در تشریح اقدامات شهرداری درنیمه شعبان گفت: در نیمه شعبان‌های تهران به نور و  آذین بندی گره خورده است، سنتی که بدون دخالت و تصدی گری فضای حاکمیتی مردم خود آن را ایجاد می‌کردند و گاهی نیز توانسته موثر باشد و خاطرات کودکی تا امروز ما را بسازد.

مدیرکل فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: بنابراین در نظر داریم کمپین «نور، شهر، امید »که از میلاد امیرالمومنین آغاز کرده‌ایم را ادامه داده و مردم را دعوت کنیم که در پنجره‌ها و یا بالکن‌های خود چراغ را روشن کنند. همچنین شهرداری کاروان‌های توام با موسیقی با یک طراحی متفاوت در کوچه و خیابان‌ها به گردش درخواهد آورد.

فاضلیان تاکید کرد: سازمان زیباسازی شهرداری نیز اقداماتی مبنی بر آذین بندی و چراغانی انجام خواهد داد. در روز نیمه شعبان جشن موسیقیایی در تهران برگزار خواهیم کرد. معتقدم هر دخالت و تصدی‌گری در کار و سنتی که مبتنی بر حرکت مردم بوده است، آن را از بین خواهد برد. ممکن است در فضای جشن و شادی نیمه شعبان در کنار مردم قرار بگیریم تا آن را تقویت کنیم اما دخالتی در این فضاها نخواهیم کرد.

فاضلیان با بیان اینکه در آغاز این کمپین به مساجد، کسبه و ساختمان‌های شهرداری اقلامی داده می‌شود که در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: این اقلام برای شهرداری بار مالی خواهد داشت و در سطح شهر نیز جلوه گر نخواهد بود و تنها برای شروع این کمپین تدارک می‌بینیم.

۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 9439

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =