۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 9446

گفتگوی شهر با مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران

هوشمندسازی مراکز خرید و فروش خودرو

یک روز هفته به خرید و فروش موتور در بوستان ولایت اختصاص می یابد
هوشمندسازی مراکز خرید و فروش خودرو

شهر: به زودی قرار است مراکز خرید و فروش خودرو در تهران هوشمند شوند و به گفته مسئولان شهرداری تهران، این رخداد سبب ایجاد امکان خرید و فروش خودرو در فضای مجازی خواهد شد.

سیدعلی مفاخریان، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه مراکز فروش خودرو به سمت هوشمند سازی حرکت می کند و این امر با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران انجام می شود، افزود: پنج پروژه هوشمندسازی با حضور  شهردار تهران اواخر سال گذشته افتتاح شد و چند پروژه نیز سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد. 

او از هوشمندسازی مراکز خرید و فروش خودرو خبر داد و گفت: هوشمند سازی این مراکز به مراجعه کنندگان این امکان را می دهد که در طول هفته نیز از ظرفیت شبکه مجازی استفاده کند و خودرو را به فروش برسانند. 
مفاخریان در ادامه درباره میزان خرید و فروش خودرو در مراکز موجود گفت: به طور مثال در چیتگر ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه خودرو معامله می شود. در روزهای مقرر تقریبا سه هزار خودرو به مراکز وارد می شود و ۱۰ درصد از آن ها به فروش می رسد.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره تخلفات صورت گرفته در مراکز خرید و فروش خودرو، گفت: بیشتر تخلفات در این مراکز به شکل واسطه گری و کلاهبرداری اتفاق می افتد، اما با توجه به اصالت سنجی هایی که توسط کارشناسان رسمی آگاهی و دفاتر اسناد رسمی، انجام می شود، همه امور به شکل قانونی پیگیری می شود.
او با اشاره به اینکه در گذشته کاربری مراکز خرید و فروش به خودروهای ایرانی اختصاص پیدا می کرد، اضافه کرد: در حال حاضر خودرو های خارجی نیز در این مراکز معامله می شود.
مفاخریان همچنین از راه اندازی بخش خرید و فروش موتور، با توجه به افزایش قیمت آن ها خبر داد: با افتتاح مرکز خرید و فروش خودرو بوستان ولایت در  سال ۱۴۰۰، یک روز به غیر از روز جمعه به خرید و فروش موتور تعلق می گیرد. 
او درباره اقدامات جدید در زمینه خرید و فروش موتور برقی و موتور بنزینی هم گفت: موتور ها کارشناسی  و اصالت سنجی می شوند، این امر برای خریداران مهم است. در ادامه قیمت موتور افزایش می یابد و در سطح معاملات تجاری سازی قرار می گیرد.  
این مقام مسئول با بیان اینکه بهره برداری از مراکز خرید و فروش خودرو توسط پیمانکاران صورت می گیرد، درباره مبلغ دریافتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بیان کرد: انتخاب پیمانکاران از طریق مزایده انجام می شود و مبلغ مشخصی از درآمد مراکز خرید و فروش خودرو به واسطه پیمانکاران به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل پرداخت می شود.

۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 9446

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =