نشست مشترک معاون خدمات شهری و شهردار برگزار شد

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با حضور در منطقه۲۱ با رضا رجب زاده شهردار و معاونین این منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، در ابتدای این نشست، یزدانی، ضمن تشکر از حسن توجه شهردار منطقه۲۱ به مباحث نگهداشت شهر گفت: در صورتی مبحث مهم نگهداشت شهر به صورت اصولی پیش خواهد رفت که معاونت های عمران، ترافیک و شهرسازی نیز در کنار خدمات شهری به ایفای نقش بپردازند.

او ادامه داد: هر چه اقدامات شاخص عمرانی و ترافیکی در منطقه انجام شود ولی درنهایت آنچه که مورد توجه و خواسته ویژه شهروندان است همین نگهداشت شهر؛ رسیدگی به بوستان ها و فضای سبز، تمیزی معابر و جمع آوری پسماندهاست.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در همین راستا گفت: در طرح محله آرایی و خانه تکانی نوروزی که در سطح محله های ۱۳گانه منطقه۲۱ اجرایی شد، به وضوح شاهد رضایتمندی و دریافت بازخوردهای مثبت از سوی شهروندان و کسبه بودیم.

یزدانی افزود: منطقه۲۱ می تواند به عنوان الگو و پیشگام مطرح باشد، چراکه دارای درصد بالایی از بافت صنعتی و نظامی است، شهرک های مسکونی متعددی دارد و همچنین زمین های باز و فضاهای متعدد جهت انجام پروژه های نوین.

او در ادامه تاکید کرد: با برقراری تعامل دوسویه با صنایع و بهره گیری از پساب تصفیه شده آنها می توان در آبیاری فضای سبز و بوستان ها به ویژه باتوجه به نزدیکی فصول گرم سال و صرفه جویی در مصرف آب پیش قدم شد.

توجه به تفاوت های ساختاری، ضروری است

در ادامه این نشست، رجب زاده شهردار این منطقه ضمن تبریک سال نو و نیمه شعبان گفت: جای تقدیر و تشکر دارد که معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ایام نوروز همه روزه با حضور و بازدید میدانی از سطح مناطق بر نحوه انجام برنامه های نوروزی و وضعیت نگهداشت شهر نظارت کامل داشتند.

او ادامه داد: از ابتدای حضورم در منطقه۲۱ شاهد حمایت های بی دریغ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران درخصوص احصاء و رفع مشکلات این منطقه در حوزه های مختلف مرتبط با شهر بوده ایم.

رجب زاده افزود: با توجه به اینکه منطقه۲۱ دارای گستردگی طولی است، همجواری صنعت و سکونت در آن مشاهده می شود و از همه مهم تر اینکه ورودی کلانشهر تهران از دو جهت جغرافیایی غرب و جنوب غربی می باشد، حوزه نگهداشت شهر و رسیدگی به فضای سبز و زیرساخت های شهری از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شهردار منطقه۲۱ در ادامه گفت : در مسیر توسعه شهری، زمانی می‌توان موفق عمل کرد که برای هر منطقه با توجه به شرایط و ویژگی های آن بخش از شهر برنامه‌ریزی کرد و تفاوت های ساختاری را به طور ویژه مدنظر قرار داد.

مدیریت ارشد شهری منطقه۲۱ همچنین تاکید کرد: از مهمترین اهدافی که در تدوین سند توسعه منطقه۲۱ مدنظر قرار گرفته شد توجه ویژه به سرانه ها و همچنین ارتقای سطح رتبه منطقه در سطوح مختلف مدیریت شهری بود؛ به عنوان مثال منطقه۲۱ در مبحث سرانه فضای سبز شهری رتبه دوم کلانشهر تهران است و باتوجه به ظرفیت های مطلوب و منحصربفرد منطقه می‌توان در دیگر شاخص ها نیز جزء اولین ها باشیم.

رجب زاده در ادامه بیان کرد: درخصوص پیشرفت فیزیکی پروژه های کوچک مقیاس (توسعه محله ای)، با برنامه ریزی دقیق وضعیت بسیار خوبی مشاهده می شود و هم اکنون رتبه دوم شهر تهران را با حدود ۷۰درصد داریم.

در پایان این نشست هم اندیشی صباغ زاده معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲۱ به ارائه گزارشی جامع درخصوص اقدامات انجام شده از سوی حوزه متبوع خود همچنین برنامه های پیش رو برای سال جدید اقدام کرد.

۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 9449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =