۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
کد خبر: 9486

شهردار تهران در جشن ملی پرچم

خدمات شهری و حمل و نقل بیشترین شهدای کرونا را دارند

روزانه ۲۵۰ هزار نفر از اپلیکیشن تهران من استفاده می کنند
خدمات شهری و حمل و نقل بیشترین شهدای کرونا را دارند

شهر: شهرداری تهران افراد زیادی را ظرف یکسال گذشته به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده است، بیشترین این شهدا در حوزه های حمل و نقل و خدمات شهری خدمت رسانی می کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران عصر پنجشنبه- ۱۲ فروردین ۱۴۰۰- در آیین جشن ملی پرچم ضمن تبریک ایام نوروز و روز جمهوری اسلامی گفت: سال سختی را پشت سر گذاشتیم که در آن دنیا در بحران سنگینی فرو رفته بود و تاثیر بحران کرونا بر زندگی بشری به گونه ای بود  که حیات بشر را به قبل و بعد از خود تقسیم کرد. 
او افزود: کشور ما نیز با این ویروس منحوس مواجه بود و از همه مهمتر کادر درمان به شکل وسیع درگیر این موضوع شده  و امروز به یاری این عزیزان که در خط اول این مبارزه به شهادت رسیدند، علاوه بر استقرار جمهوری اسلامی یاد آنها را نیز گرامی میداریم. عزیزانی که در هشت سال دفاع مقدس نیز نقش مهمی داشتند.
حناچی با اشاره به مقابله شهرداری تهران با دو ویروس کرونا و تحریم ادامه داد: متاسفانه در شرایط کمک جوامع انسانی به یکدیگر، کسانی بودند که فشار حداکثری را به عنوان شعار خود انتخاب کرده بودند.
او با بیان اینکه در شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل و خدمات، شهدای زیادی را تقدیم کردیم، اضافه کرد: در شهرداری تهران تلاش کردیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. همچنین تلاش کردیم هوشمند شدن شهر تهران را دنبال  و آن را تبدیل به یک الزام عمومی کنیم.
شهردار تهران با اشاره به خدمات عمومی که  شهرداری تهران بر روی اپلیکیشن «تهران من» ارائه می کند، عنوان کرد: حدود ۳ میلیون نفر از شهروندان در این اپلیکیشن ثبت نام کردند و روزانه ۲۵۰ هزار نفر از آن استفاده می کنند. همچنین توسعه فضای سبز و قلمرو عمومی را دنبال کردیم ، نکته ای که سازمان‌های جهانی نیز  به دلیل نیاز به فضاهای باز بر آن تاکید دارند. 
او با بیان اینکه توسعه فضای پیاده و دوچرخه در این هدف گذاری تعقیب شد، گفت: علاوه بر این در بخش تجهیزات، تولید واگن ملی  را با وابستگی کمتر از ۱۵ درصد به خارج از کشور  به اجرا در آوردیم که با کمک دولت به تولید انبوه نیز خواهد رسید.
 حناچی در پایان با اشاره به پشت سر گذاشتن سالی سختی برای ایران و جامعه جهانی، ابراز امیدواری کرد که با توسعه واکسیناسیون و کنترل بیماری، این بحران را پشت سر بگذاریم.
 در جشن ملی پرچم که در اراضی عباس آباد تهران برگزار شد، پیروز حناچی، شهردار تهران، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران ، عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران و جمعی از سفرای کشورهای مختلف حضور داشتند.
خبرنگار: علی سی پی

۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
کد خبر: 9486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =