نخستین وبینار چشم اندازها و چالش ها در بازآفرینی شهری برگزار می شود

نخستین وبینار چشم اندازها و چالش ها در بازآفرینی شهری به همت سازمان نوسازی شهر تهران در فررودین ماه برگزار می شود.

به گزارش شهر و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، با رشد شهرنشینی ، حدود ۵۶٪ از جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند و در برخی مناطق جمعیت زاغه نشین ها  هستند. همچنین تغییرات پیچیده اقتصادی - ساختاری در مناطق شهری باعث می شود مناطق فرسوده شهری در سراسر جهان به ویژه در نقاط جنوبی وجود داشته باشد ، به همین دلیل است که شهرها به مداخلات برنامه بازآفرینی شهری نیاز دارند.

از طرف دیگر ، ساختار شهرها نشانگر تصمیمات ، سلیقه ها همچنین میزان هنر و دانش به دست آمده در دوره های مختلف تاریخی است. بنابراین ، خاطره شهرها ، مانند ثروت گرانبها ، روند حوادث مختلف را بیان می کند.

تغییر ساختار شهرها ضروری است که شامل مسکن ، اشتغال ، مسائل اجتماعی و غیره می شود. این نقطه شروع مفهوم بازآفرینی شهری پایدار است که منجر به توسعه فراگیر شهری می شود. بازآفرینی شهری پایدار مانند مفهوم توسعه شهری جامع و انعطاف پذیر است تا بتواند قلمرو خود را به شهرهای قابل زندگی و مقاوم گسترش دهد. اگرچه این مفهوم ، به عنوان یک موضوع مهم میان رشته ای ، نه تنها بسیاری از جنبه های مختلف را در زمینه های ملی و محلی و دوره های زمانی دنبال می کند ، بلکه تحت تأثیر تصمیمات و سیاست های اقتصادی جهانی است ، اما بخش بزرگی از ادبیات علمی و عملکرد علوم شهری است .

شهرداری تهران (سازمان نوسازی شهر تهران و مرکز ارتباطات و اموربین الملل) با همکاری سازمان کلانشهر های جهان (Metropolis)، وبینار بین المللی با موضوع «چشم انداز ها و چالش ها در بازآفرینی شهری» را در تاریخ ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار می  کنند. 

این وبینار به زبان های انگلیسی و فارسی انجام خواهد شد و خدمات تفسیر به هر دو زبان در دسترس خواهد بود.

 برای کسب اطلاعات بیش‌ تر اینجا و برای ثبت نام در این وبینار می توانید اینجا کلیک کنید.
 

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 9507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =