اولین فاز پارک آموزش ترافیک در  شمال تهران اجرا شد

اولین فاز پارک ترافیک به منظور آموزش مفاهیم پایه ای ترافیک به کودکان و نوجوانان، در ضلع جنوب پارک مهرگان در شمال تهران اجرا شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، محمد خردمند معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه  یک با بیان خبر فوق اظهار داشت : پارک ترافیک با طراحی هندسی خاص معابر و تقاطع ها  نمای کوچکی از شهر و بهترین روش‌ برای آشنا کردن کودکان با موضوع ترافیک است چرا که آنها به عنوان رانندگان آینده باید از کودکی با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شوند بر همین اساس  در آن  مجموعه تمامی علائم افقی و عمودی مناسب نصب و اجرا شده است تا کودکان لزوم رعایت حق تقدم و مفاهیم هر یک از انواع کنترل تقاطع ها را درک کنند.

او خاطر نشان کرد: در منطقه یک اجرای این طرح در ضلع جنوب بوستان مهرگان در ناحیه شش، جانمایی و فاز اول آن با اجرای دو عملیات حداث دیوار سنگی جهت ایمن سازی فضای بوستان در ضلع شمال و شرق و عملیات محوطه سازی و نصب علایم راهنمایی و رانندگی و... به اتمام رسید.

معاون ترافیک منطقه یک تصریح کرد: دسترسی به پارک ترافیک بوستان مهرگان از بزرگراه های شهید صیاد شیرازی، امام علی (ع) و ارتش امکان پذیر است و همین مزیت می تواند این پارک را محلی برای حضور دانش آموزان از سایر مناطق قرار دهد.

اوافزود: این بوستان با وجود مکان های مختلف بازی برای کودکان و نوجوانان از جمله سایت طناب کشی، اسکیت، رینگ دوچرخه سواری و ... می تواند با تکمیل بوستان ترافیک بعنوان محلی برای اردوی تفریحی و آموزش دانش آموزان بعد از اتمام کرونا و بازگشایی مدارس قرار بگیرد.

معاون شهردار منطقه یک از احداث فاز دو بوستان ترافیک خبر داد و گفت: فاز دوم این طرح شامل احداث ساختمانی به متراژ حدودی ۲۵۰ مترمربع  مشتمل بر سالن آمفی تاتر، بخش اداری و فضای آموزشی است که در سال جدید اجرا می شود.

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 9510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =