۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 9511
ایجاد حس مشارکت، آشنایی با قوانین هدف نام گذاری پویش «همسایه هم»

زیست غالب ما اکنون در شهر تهران آپارتمان‌نشینی است. هیچ زمانی در حوزه فرهنگ سازی در زمینه آپارتمان نشینی اقدام مستمری انجام نشده است.

تاکنون اقدامات مختلفی از سوی شهرداری در دوره های مختلف و صدا و سیما انجام شده اما نکته اصلی این است که هیچ زمانی این اقدامات مدون و منسجم نبوده است و در کمپین «همسایه هم» سعی کردیم این کار را شروع کنیم. این پویش بر سه محور استوار است، محور نخست بحث همسایگی و مشارکت است یعنی ترویج روابط اجتماعی که در آپارتمان نشینی کمتر به آن پرداخته می شود یعنی افراد بیشتر سعی می کنند که همسایه را نشناسند و  مشارکتی نکنند. نکته دوم بحث مشارکت است که از درون آپارتمان با هزینه شارژ و مشارکت در تمیزکردن ساختمان شروع می شود و تا مشارکت در سطح شهر ادامه می یابد.

یکی از موضوعات دیگری که به آن پرداخته شد، موضوع آشنایی با قوانین و بحث حریم خصوصی بود. طبق نظرسنجی ایسپا درصد قابل توجهی از شهروندان معتقد بودند که ما هیچ آموزشی در حوزه آپارتمان نشینی ندیدیم و درصد قابل توجهی هم می گفتند این آموزش ها نیاز است. الزام به اجرای این طرح و دستورالعمل آن از طریق شهردار تهران ابلاغ شد و اکنون در مناطق ستادهایی در این حوزه تشکیل شده و فرآیند تسهیل آن در حال انجام است.

اینکه چرا شعار همسایه هم را انتخاب کردیم بیشتر هدف ایجاد حس مشارکت و کنار هم بودن است که یکی از الزامات ما در حوزه آموزش شهروندی ترغیب این حس مشارکت است یعنی شهروندی که الزام به خود داشته باشد که مشارکت کند قطعا خیلی از مواردی که برای اداره شهر لازم است را رعایت خواهد کرد.

۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 9511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =