تولید و نشر کلیپ های آموزش شهروندی در فضای مجازی

آموزش ویدیویی شهروندی در قالب کلیپ های کوتاه ۶۰ ثانیه ای به شهروندان منطقه ۳ تهران ارائه می شود.

​به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی دراین باره گفت: موضوعات ترافیکی و آلودگی هوا، حقوق و تکالیف شهروندی، محیط زیست و پسماند، ایمنی و مدیریت بحران، زیست مسئولانه شهری، پیگیری و مقابله با ویروس کرونا از محورهای این کلیپ های آموزشی است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ فضای مجازی را فرصتی برای حفظ ارتباط با شهروندان و ارائه آموزش‌های ترافیکی به کودکان و نوجوانان و دانش آموزان دانست و گفت: بدون ارائه آموزش‌های لازم نمی‌توانیم انتظار رفتاری مناسب و ایمن را از شهروندان در حوزه ترافیک داشته باشیم.

کمالی نسب افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی و  از آنجا که آموزش تعطیل بردار نیست آموزش های شهروندی در سال تحصیلی جاری با تکیه بر دانش آموزان و کودک و نوجوان در فضاهای مجازی برگزار می شود.

او هدف از این کلیپ ها را استفاده از ظرفیت فضای مجازی جهت انتقال مفاهیم حوزه آموزش های شهروندی در جهت آشنایی دانش آموزان با مسئولیت ها و حقوق شهروندی، قوانین ترافیک و حمل و نقل؛ تقویت حس مسئولیت پذیری به ویژه مسئولیت پذیری اجتماعی در دانش آموزان و احترام به طبیعت و منابع طبیعی، سبک زندگی با هدف کاهش آلودگی هوا، بهینه پلاستیک دانست.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ اضافه کرد: شناخت بهتر شهر و شیوه های اداره آن به منظور ایجاد رابطه مسئولانه نسبت به محیط زندگی ارتقا سطح دانش اجتماعی و محیطی دانش آموزان با هدف پرورش شهروندان متعهد و مسئول احترام به حریم خصوصی، ارتقا سطح فرهنگ آپارتمان نشینی با محوریت محیط زیست و پسماند و مشارکت و همسایگی، ارتقا سطح آگاهی و اطلاعات دانش آموزان در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و  حفاظت از محیط زیست از دیگر اهداف این کلیپ ها است

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 9533

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =