رئیس شورای شهر تهران: اراضی نظامی باید در اختیار شهروندان قرار گیرد

شهر: استفاده از ساختمانهایی مانند پادگان ۰۶ برای مراکز فرهنگی یکی از تمهیدات خوبی است که با همکاری موثر ارتش فراهم می شود تا خدمات جدیدی در اختیار تهرانی قرار داده شود. چنین فضاهای خاصی برای مردم می تواند رضایتمندی شهروندان را فراهم کند و سبب شود روحیه کار و تلاش و همت در شهر افزایش یابد و مردم از این طریق بدانند که مسئولان به فکر آنها و حل مشکلاتشان در ابرشهری مثل تهران هستند.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در مراسم آغاز عملیات بوستان بزرگ ارتش که ظهر امروز در محل پادگان ۰۶ برگزار شد گفت: از مساحت کل تهران پنج درصد (نزدیک به ۲۸۰۰ تا ۲۹۰۰ هکتار) به پادگانهای شهری و اراضی نظامی اختصاص دارد که با قوانین موجودی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده قرار است این پادگانها در اختیار مردم قرار گیرد تا نیروهای نظامی از شهر خارج شوند. اما موانع زیادی برای اجرای این قانون وجود داشت که یکی از آنها هزینه جابجایی و تامین زمین و ساخت مکان جدیدی برای نیروهای نظامی خارج از شهر است که با طرحی مانند پادگان ۰۶ این مشکل حل شد.

او ادامه داد: بخشی از این پادگانها از شهر خارج شده اند اما بخش دیگری مانند پادگان جی و پادگان موجود در منطقه ۳ و اراضی صنایع دفاع در نزدیکی پادگان ۰۶ با وسعت نزدیک به یکصد هکتار در شهر باقی مانده اند و هنوز نتوانسته ایم آنها را در اختیار مردم و شهر قرار بدهیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: فعالیت های الویت محور شهر تهران که در دوره یکساله باقی مانده از شهرداری این دوره امکان تحقق آن وجود دارد، باید مدنظر شهرداری تهران باشد گرچه الویت اول مساله ترافیک و آلودگی هواست که با توسعه حمل و نقل عمومی می تواند حل شود و مساله بعدی فضای سبز، محیط زیست و پسماند شهر تهران است که در این راستا طرح جامع پسماند آماده شده و در مراحل انتهایی کار است.

مساله آخر هم ساختار شهرداری تهران است که باید به سمتی حرکت کند که تعداد نیروهای آن کم شده و کیفیت کار بالا رود.

خبرنگار: ریحانه جاویدی

۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =