۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
کد خبر: 9556

گفتگوی شهر با رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر

۲۰۰ پل تهران ایمن سازی می شود

تشریح برنامه های حوزه حمل و نقل شهرداری تهران جهت آمادگی در برابر زلزله
۲۰۰ پل تهران ایمن سازی می شود

شهر: طی چند سال گذشته ۲۰۰ پل در سطح شهر تهران مقاوم‌سازی شده و برنامه‌ریزی‌هایی جهت تبدیل مترو به پناهگاه امن هنگام وقوع بحران و جابجایی افراد آسیب‌دیده انجام‌شده است.

 محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با شهر با اشاره به اهمیت بهسازی و مقاوم‌سازی پل‌ها و معابر شهر تهران به‌ویژه هنگام وقوع بحران، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در طول سال‌های گذشته نسبت به بهسازی و مقاوم‌سازی آن دسته از معابر و پل‌هایی که احتمال دارد هنگام وقوع بحران تخریب آن‌ها می‌تواند به آسیب‌ها دامن بزند یا تخریب آن‌ها امکان ارائه خدمات و عملیات امدادی را با اختلال مواجه می‌کند را در دستور کار قرارداد.

او با اشاره به اینکه شناسایی پل‌ها و ایمن‌سازی آن‌ها اولویت اول شهرداری بود، گفت: تمام اقدامات حوزه مقاوم‌سازی و بهسازی پل‌ها با استفاده از دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های جدید انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران بابیان این‌که شهرداری تهران نسبت به ایمن‌سازی ۲۰۰ پل در شهر تهران در طول چند سال گذشته اقدام کرده است، اضافه کرد: همچنین موضوع بهسازی تمام پل‌های موجود در شهر تهران در دستور کار قرار دارد و به ترتیب اولویت در حال انجام است.

او بابیان اینکه شهرداری تهران همچنین در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک نسبت به محاسبه میزان درصد تخریب و آسیب هنگام وقوع بحران با تمرکز بر مترو اقدام کرده است، گفت: نقاط قوت و ضعف ساختارها و سازهای موجود در مترو تهران و حتی تبدیل مترو به پناهگاه امن و استفاده از مترو برای جابجایی مصدومان هنگام وقوع بحران از مواردی است که در ارتباط با آن‌ها جلسات و تصمیم‌گیری‌هایی از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و شرکت مترو تهران انجام‌شده است.

علیخانی گفت: تاکنون این اقدامات خروجی صد درصد نداشته است اما برنامه‌ریزی و ورود به این موضوع در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان عنوان کرد: عملیات امدادی و تردد در سطح زمین به‌عنوان راه اضطراری هنگام وقوع بحران معمولا از طریق خطوط ویژه‌ای که برای عبور و مرور بی آر تی در نظر گرفته‌شده است، قابل انجام است.

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
کد خبر: 9556

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =