۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 9562
توقف ارسال روزانه ۵۰ کامیون پسماند حجیم به آرادکوه

شهر: معاون امور مناطق سازمان پسماند خبر داد که با اجرای طرح کاپ از ارسال روزانه ۴۰ تا ۵۰ کامیون پسماند حجیم به آرادکوه جلوگیری می شود.

مجید نوربخش، معاون امور مناطق سازمان پسماند در گفتگو با خبرنگار شهر درباره اجرای طرح کاپ به ‌منظور کاهش تولید پسماند و هزینه های حمل و نقل و دفع پسماندهای تولیدی گفت: پسماندهای حجیم مناطق شامل چوب و سرشاخه قطع درختان، تیر و تخته دور ریز مردم، مبل و لاستیک و که در گذشته برای دفع به آرادکوه ارسال می شدند در این طرح با ارسال به سایت آزادگان در منطقه ۱۸ شهرداری تهران بازیافت و کمپوست می شوند.

او توضیح داد: اجناسی مانند مبلمان و انواع دیگر که قابل بازیافت هستند تفکیک و بازیافت می شوند و سرشاخه ها نیز تبدیل به چیپس و کمپوست می شوند.

نوربخش با بیان اینکه در گذشته پسماندهای ساختمانی به آبعلی و پسماندهای حجیم  و تر به آرادکوه می رفت، توضیح داد:  با اجرای این طرح روزانه ۴۰ تا ۵۰ کامیون پسماند حجیم به آراد کوه ارسال نمی شود و از سوی دیگر با ارسال بخشی از زباله تر سازمان میادین به سایت آزادگان، در تهیه کمپوست سرشاخه ها به جای استفاده از آب از زباله تر استفاده می شود. به این ترتیب هم مصرف آب کاهش پیدا می کند و هم کیفیت کمپوست افزایش می یابد.

نوربخش گفت: مدیریت پسماند حجیم از ۴ ماه پیش یعنی آذر ماه سال گذشته آغاز شده است و استفاده از زباله تر سازمان میادین در تولید کمپوست نیز از ۱۵ اسفند ماه سال ۹۹ آغاز شده است که روزانه حدود ۳۰ تن از پسماندهای میدان مرکزی میوه و تره‌بار را به صورت آزمایشی در دستور کار قرار داده شده است.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 9562

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =