اجرای طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند از ابتدای تیر ماه

طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند در مناطق ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ از ابتدای تیر ماه اجرا می‌شود.

به گزارش شهر، وحید سرلک، معاون فنی ومهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره اجرای پارک حاشیه‌ای هوشمند در مناطق مرکز پایتخت بیان کرد: ‌از ابتدای تیر طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند به صورت فاز به فاز در مناطق، ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ اجرایی می‌شود. 

او افزود: حدود ۳۰ هزار پارک حاشیه‌ای هوشمند در این ۴ منطقه در نظر گرفته شده و همزمان با پارک حاشیه‌ای هوشمند ساماندهی جای پارک موتورسیکلت‌ها به ویژه در منطقه ۱۲ و محدوده بازار نیز اجرایی می‌شود.

معاون فنی ومهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد گلایه‌مندی برخی شهروندان از اجرای آزمایشی طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند در منطقه ۲ تهران گفت: گرانی و یا تعیین نرخ پارک حاشیه‌ای هوشمند بر عهده شهرداری نیست و این موضوع توسط شورای شهر تصویب می‌شود. 

سرلک گفت: البته باید رویکرد شهروندان در مورد طرح پارک حاشیه‌ای تغییر کند چرا که این طرح برای رانندگانی نیست که بخواهند خودروهایشان را بلندمدت و از صبح تا شب یا شبانه‌روزی کنار خیابان پارک کنند. 

او با اشاره به اینکه طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند یک طرح برای پارک کوتاه‌مدت خودروها محسوب می‌شود، گفت: این طرح در بسیاری از کشورهای دنیا اجرایی شده و نتایج مؤثری به همراه داشته است. 

معاون فنی ومهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه روند استفاده از جای پارک در پایتخت نیاز به اصلاح دارد، گفت:‌این موضوع رویکرد شهرداری و شورای شهر تهران است. 

به گزارش شهر و به نقل از فارس، سرلک گفت: تا زمانی که مصوبه‌های نرخ پارک حاشیه‌ای هوشمند که مربوط به سال ۹۹ است به شهرداری ابلاغ نشود همان نرخ‌های قبلی مطابق با مصوبه سال ۹۳ اخذ خواهد شد.

۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
کد خبر: 957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =