آغاز عملیات به زراعی در فضای های  سبز منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ از آغاز عملیات به زراعی درختان و فضای سبز با هدف نشاط بخشی به طبیعت این منطقه همزمان با آغاز بهار ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی هدف از اجرای این عملیات را مبارزه با آفات و بیماری ها، شاداب سازی و تقویت رشد گیاهان بیان کرد و افزود: عملیات به زراعی در هزار و ۳۰۷ هکتار فضای سبز منطقه شامل کلیه بوستان ها و قطعات فضای سبز حاشیه معابر و بزرگراه ها می شود و تا پایان شهریورماه نیز ادامه دارد.  
او افزود: طی این فعالیت ضمن آبیاری، آبشویی، هوادهی، محلول پاشی، تغذیه درختان و مالچ پاشی، علف های هرز و شاخه های خشک درختان حذف و فرم دهی درختان و درختچه ها نیز انجام می شود.
به گفته توکلی همزمان با آغاز به زراعی درختان، فعالیت کنترل و بررسی ادوات و تجهیزات لازم به منظور تأیید سلامت دستگاه ها و رفع خرابی آن ها انجام می شود.
این مسئول در بخش دیگری از استقبال چشمگیر شهروندان این منطقه از دوره های مجازی آموزش گل و گیاه خبر داد و افزود: طی سال گذشته صدها شهروند این منطقه از طریق کانال های مجازی، مراجعه حضوری همچنین ایستگاه های توزیع درخت در هفته درختکاری تحت این آموزش ها قرار گرفتند.
شهردار منطقه ادامه داد: سبزی کاری، پرورش توت فرنگی، پرورش گل های آپارتمانی، مبارزه غیر شیمیایی با آفات و بیماری ها، بام سبز و ... از عناوین این دوره ها هستند که در قالب فیلم و ثبت مطالب آموزشی در کانال های مجازی به شهروندان ارائه می شود.  
علاقه مندان می توانند از طریق تماس با شماره ۵۵۸۵۲۱۲۱ مرکز مشاوره، تحقیقات و آموزش گل و گیاه و عضویت در کانال های مجازی این مرکز، ضمن شرکت در کلاس ها از مشاوره های گل و گیاه نیز بهره مند شوند. علاوه براین خدمات آموزشی و مشاوره ای این مرکز به شهروندان، در بوستان شریعتی خیابان ماهان به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی ارائه می شود.

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 9575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =