افزایش ۱۵۰ درصدی مسیر دوچرخه سواری در سال۹۹

شهردار منطقه ۱۷ بابیان اینکه قبل از سال ۹۹ تنها ۵ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در منطقه ۱۷ احداث شده بود، که در سال ۹۹ مدیریت شهر توانست ۸ کیلومتر دیگر به این مسیر اضافه کند وپیشرفت ۱۵۰ درصدی در توسعه مسیر دوچرخه سواری در مدت یک سال در منطقه ۱۷ رخ داده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۷، داوود لطفی شهردار منطقه ۱۷ با بیان اینکه قبل از از سال ۹۹ طول مسیرهای ویژه دوچرخه در منطقه ۱۷  حدود ۵ کیلومتر بود، بنابراین با نگاه جدید و با توجه به تبیین اهداف  شهردار تهران در رشدی نزدیک به ۱۵۰ درصد ، این منطقه توانست ظرف مدت یک سال حدود ۸ کیلومتر دیگر به شبکه دوچرخه سواری افزایش یابد.

او افزود: در حال حاضر مسافت مسیر دوچرخه سواری در این محدوده از پایتخت ۱۳ کیلومتر و ۶۰۰متر  است که با احداث ۸ کیلومتر در سال ۹۹ چشم انداز تعریف شده مسیر دوچرخه سواری در منطقه ۱۷ محقق شده است.

لطفی به اجرای مسیر دوچرخه سواری در سال ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه شهردار تهران توجه ویژه ای به موضوع ترویج دوچرخه سواری و توسعه زیرساخت های لازم دارند، از همین رو مدیریت شهری این منطقه نیز در سال ۱۴۰۰ در نظر دارد که حداقل  ۵ کیلومتر دیگر به طول مسیر دوچرخه سواری در منطقه ۱۷ اضافه کند.

شهردار منطقه ۱۷ اضافه کرد: علاوه بر توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه طبق نقشه راه توسعه شبکه دوچرخه سواری ، در سال آینده قرار است مسیر دوچرخه سواری به دو شکل تفریحی و حرفه ای در ۲۸۰۰ متر ، طولِ باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) احداث شود؛ که این امر برای نخستین بار در کلانشهر تهران محقق خواهد شد.

او افزود: طراحی و پیش بینی احداث نخستین پیست دوچرخه سواری آموزشی - تفریحی حرفه ای ، با قابلیت برگزاری مسابقات ملی و کشوری در منطقه انجام شد که نوید بخش روزهای خوبی برای دوچرخه سواران و طرفداران محیط زیست خواهد بود؛ این پیست چند منظوره  با در نظر داشتن امکانات استفاده بصورت Pomp track , Free style , B.M.X خواهد بود.

لطفی ادامه داد: در حال حاضر یک کانکس توزیع دوچرخه در منطقه با کلیه تجهیزات و ملزومات دوچرخه در پارک آموزش ترافیک منطقه محله وجود دارد  که در نظر داریم همزمان با بهره برداری از مسیر باغ راه سلامت ۲ دستگاه کانکس دوچرخه نیز در مجاورت این مسیر مستقر شود.

شهردار منطقه ۱۷ افزود:  منطقه ۱۷ باتوجه به بافت سنتی شبکه معابر و وجود گوچه های باریک و خیابان های کم عرض ،  استفاده از دوچرخه بهترین گزینه برای جابه جایی و تردد آسوده جهت کل اعضای خانواده به حساب می آید که ما به عنوان متولی امر مسئولیم ، برای بستر سازی و تامین ایمنی دوچرخه سواران ، از جان مایه گذاشته و برای احیای این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

او به مسیر های احداث دوچرخه در منطقه ۱۷ پرداخت، گفت: مسیرهای احداثی ویژه دوچرخه شامل خیابان خوش سیما، خیابان شهیدان متین، خیابان هلال احمر، خیابان صدیق، بوستان زمزم و باغ راه سلامت است.

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 9585

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =