احداث حدود ۲۶ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در منطقه ۳

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ تهران از احداث حدود ۲۶ کیلومتری مسیر دوچرخه سواری در سطح معابر منطقه خبر داد و گفت: این عملیات در معابر اصلی و فرعی منطقه به صورت گسترده در حال انجام است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، سعید شمالی نژاد در این باره گفت: احداث مسیر دوچرخه در خیابان میرداماد تا بوستان ملت و ورزشگاه انقلاب به طول حدودی ۹/۵ کیلومتر،  سه راه ضرابخانه-خیابان فیروزگر به طول حدودی ۷/۷ کیلومتر، سه راه ضرابخانه-الهیه  به طول حدودی ۴/۴ کیلومتر، سه راه ضرابخانه-صدف به طول حدودی ۵/۱ کیلومتر و محله قلهک به طول حدودی ۶ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳، در تمامی معابر سطح محلات منطقه بر اساس اولویت مسیر دوچرخه احداث خواهد شد.

شمالی نژاد اضافه کرد: مسیر دوچرخه با هدف توسعه حمل‌ونقل پاک در پایتخت و کاهش آلودگی هوا و ترافیک در خیابان‌های اصلی منطقه به‌صورت شبکه‌ای تعدادی از خیابان‌ها را به یکدیگر وصل می‌کند و با نرده‌های زردرنگ از مسیر خودروها تفکیک شده است که فاز نخست آن در بلوار میرداماد حد فاصل بزرگراه شهید مدرس تا میدان مادر تکمیل و قابل بهره برداری می باشد.  

در مسیرهای دوچرخه فعالیت های ترافیکی از جمله: اصلاح هندسی و جداول حاشیه ای، جانمایی و نصب سرپناه ها، اجرای خط کشی و کف نویسی، طراحی و نصب تابلوهای ویژه، ساخت و نصب نرده های مسیر ویژه دوچرخه در حال اجرا است.

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 9591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =