افتتاح نخستین پایگاه ورزش برای صلح و توسعه در منطقه ۱۵

نخستین پایگاه ورزش برای صلح و توسعه شهر تهران همزمان با روز جهانی ورزش برای صلح و توسعه با حضور شاهین سلطان پور عضو کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک و انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۵ افتتاح شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحید رضا انارکی محمدی  شهردار منطقه در این مراسم با تاکید بر اهمیت نقش ورزش در رسیدن به صلح در جوامع بشری گفت: با ورزش میتوانیم همه جامعه را فارغ از جنسیت، نژاد و قومیت با تاکید بر ارزش های مشترک برای رسیدن به جامعه ای بهتر در کنار هم جمع کنیم.

او ادامه داد: اتفاق های خوبی در عرصه ورزش می افتد که عرصه های اجتماعی دیگر را تحت شعاع قرار می دهد مثل انجام یک مسابقه خیریه فوتبال برای آزادی زندانیان یا جمع آوری کمکهای بشر دوستانه برای یاری نیازمندان توسط یک قهرمان ورزشی و این چیزی نیست جز آنکه ورزش در خدمت صلح و توسعه قراردارد.

شهردار منطقه افزود: شهرداری منطقه ۱۵ با افتتاح نخستین پایگاه ورزش برای صلح و توسعه،   در ساختمان مرکز خدمات اجتماعی با مشارکت سمن ها و گروه های داوطلبی مردم نهاد به نوعی سفیران  ورزشی صلح را  در جهت انتقال پیام اصلی ورزش که همانا دوستی، مهربانی، نشاط سلامتی و در نهایت صلح هست ساماندهی می کند.

محمدی در ادامه  ضمن گرامیداشت این روز،   از شهروندان، ورزشکاران، قهرمانان ورزشی و هیات های ورزشی، برای ترویج ورزش برای صلح و توسعه در این پایگاه دعوت کرد.

برپایه این گزارش، شاهین سلطان پور عضو کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک ضمن ابراز امیدواری برای اینکه ورزش در خدمت صلح باشد، گفت: این حرکت آغاز خوبی برای ارتقای روحیه و نشاط اجتماعی است و با همکاری خیرین  امیدواریم نتایج خوبی حاصل شود.

او ادامه داد: ورزش به اندازه ای توانمند است که می تواند بستری جهانی برای یادگیری ارزشها ایجاد کند و بدین ترتیب مسیر را برای توسعه مهارتهای نرم مورد نیاز برای شکل گیری یک شهروند مسئول، هموار سازد.

این گزارش می افزاید؛ نخستین پایگاه ورزش برای صلح و توسعه شهر تهران امروز با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به لحاظ وضعیت قرمز کرونایی شهر تهران بدون حضور رسانه ها و با حداقل تجمع با مشارکت اداره ورزش و مرکز خدمات اجتماعی منطقه در ساختمان مرکز خدمات اجتماعی منطقه با حضور شهردار منطقه و عضو کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک برای بهره مندی تمامی شهروندان به ویژه اقشار خاص نظیر کودکان کار، سالمندان و گروه های آسیب دیده افتتاح شد.

۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 9616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =