خیابان استاد معین جایگزین آزادی شد

شهر: احداث خیابان استاد معین با برخورداری آن از ظرفیت‌های بالا و ملزومات شهری سبب شد که این خیابان جایگزین خیابان آزادی در بحث اجرای خیابان کامل در منطقه ۹ شود.

علی حیدری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۹ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره اجرا و احداث خیابان کامل در این منطقه گفت: در مناطق ۲۲ گانه تهران هر منطقه ملزم به معرفی خیابانی به عنوان خیابان کامل است که در آن تمام خواسته ها و زیرساخت‌های لازم برای احداث این خیابان شکل بگیرد.

او با بیان اینکه در گذشته در منطقه ۹ خیابان آزادی به عنوان خیابان کامل برای مطالعه معرفی شده بود، افزود: اما پس از آن که خیابان استاد معین به عنوان یک خیابان اجتماعی احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت و از رونق خاص و استقبال شهروندان نیز برخوردار شد، به این نتیجه رسیدیم که استاد معین را جایگزین خیابان آزادی به عنوان خیابان کامل در منطقه معرفی کنیم.

حیدری ادامه داد: کارهای مطالعاتی اجرای خیابان کامل در بلوار استاد معین در حال انجام است تا بتوانیم با توجه به ظرفیت‌های بالای این خیابان و برخورداری از همه ملزومات شهری آن را تبدیل به یک خیابان کامل کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۹ در پایان با اشاره به اینکه حداکثر تا سه ماه آینده کار احداث خیابان کامل وارد فاز اجرا می شود، گفت: موضوعاتی از قبیل حمل و نقل عمومی و پاک، مبلمان شهری، پلازای شهری، توقفگاه شهروندان، مسیر دوچرخه، سواره و پیاده و جداره سازی شهری در این خیابان به صورت مناسب قابلیت اجرا دارد که به محض اتمام فاز مطالعاتی، آغاز خواهد شد.

در برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک شهری، خیابان کامل به معابری گفته می‌شود که به منظور ایجاد دسترسی امن، جذاب و راحت برای تمام کاربران شامل عابران پیاده، دوچرخه سواران، خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی طراحی و احداث شوند.

بر اساس استراتژی حاکم بر ایجاد «خیابان کامل»، حداکثر شیوه(مد) حمل و نقلی بر اساس رده عملکردی هر معبر در آن به منظور رفاه حال شهروندان تامین می شود. موافقان این استراتژی، عقیده دارند که پیروی از این خط مشی‌ منافعی ازجمله بهبود امنیت، کاهش هزینه‌های حمل و نقل (شامل آلودگی، زمان سفر و ...)، ارائه راه حل‌های جایگزین برای خودروهای شخصی، تشویق کاربران به حفظ سلامت از طریق پیاده‌روی و دوچرخه سواری، ایجاد حس مکان و بهبود کارکردهای اجتماعی را برای شهرها در پی خواهد داشت.

خبرنگار: علی سی پی

۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 9685

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =