آرام‌سازی تقاطع ولی‌عصر و زرتشت

شهردار منطقه ۶ تهران در اعلام میزان پیشرفت پروژه ولی‌عصر ۱۴۰۰، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از محور میدان ولیعصر(عج) تا تقاطع خیابان زرتشت حتی در تعطیلات نوروز هم متوقف نشد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۶،تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ تهران درباره پروژه ولی‌عصر ۱۴۰۰ در محدوده شهرداری این منطقه، گفت: این پروژه در دو حوزه خدمات شهری و محیط زیست و فنی و عمرانی انجام می‌شود و از عملیات پاکسازی برچسب و بنر، پاکسازی معابر، نظافت باغچه‌ها، پاکسازی انهار و حوضچه‌ها و بازپیرایی محدود فضای سبز، اصلاح تشتک و کندوکوب تشتک درختان از محور میدان ولیعصر(عج) تا تقاطع خیابان زرتشت آغاز شده است.

او از نصب بنر، شناسایی و انسداد کلونی موش‌ها و طعمه‌گذاری، حذف زواید و آلودگی‌های بصری در نماها، ساماندهی جداره‌ها، رنگ‌آمیزی پایه‌های چراغ و تابلوها و جداول به عنوان دیگر اقدامات در حوزه ساماندهی و زیباسازی در این محور نام برد و گفت: ساماندهی پلاک اصناف نیز در این طرح اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۶ تهران درباره ساماندهی تابلوهای اصناف در محور حضرت ولیعصر(عج) تا تقاطع زرتشت که توسط اداره زیباسازی این منطقه در حال اجراست، گفت: برای ساماندهی تابلوهای اصناف، تابلوهای صنوف که دارای مجوز یا فاقدمجوز هستند شناسایی شده و صدور و ابلاغ اخطار به مالکین تابلوهای غیرمجاز صورت گرفته است.

فرهادی افزود: ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی و همچنین ساماندهی تابلوهای برخی اصناف در محور حضرت ولیعصر(عج) به منظور شناسایی تابلوهای فرسوده و ساماندهی وضعیت ظاهری این محور و هدایت مالکین تابلو به زیباسازی جهت اخذ مجوز تابلو یا ابقاءتابلو صورت گرفته است.

او افزود: تا کنون در ۱۰۰ مورد به مالکین تابلوهای غیرمجاز، از حالت خارج شده، عمود بر نما و فرسوده واحدهای تجاری تذکر و اخطار داده شده که در ۸۰ درصد موارد نسبت به ساماندهی تابلو اقدام کرده‌اند و فقط حدود ۲۰ درصد آنها تا سه اخطار هم گرفته‌اند.

شهردار منطقه ۶ تهران همچنین در اشاره به فعالیت معاونت فنی و عمرانی این منطقه در قالب پروژه ولی‌عصر ۱۴۰۰، از مرمت و ترمیم دریچه‌ها و مرمت پیاده‌رو خیابان ولیعصر(عج) نام برد و گفت: در تعطیلات نوروز، عملیات سنگفرش شدن تقاطع خیابان زرتشت با خیابان حضرت ولیعصر آغاز شد که هدف از اجرای این پروژه، آرام‌سازی در این محور است. هر چند خودرو همچنان در آن تقاطع، تردد دارد اما با این آرام‌سازی به دنبال اولویت‌بخشی پیاده به سواره و دنبال کردن سیاست انسان‌محور کردن شهر هستیم.

فرهادی در ادامه از اجرای نهر سنگی در خیابان ولی‌عصر از تقاطع خیابان زرتشت تا میدان ولی عصر خبر داد و گفت: این پروژه تا کنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 9748

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =