برگزاری نشست شهردار منطقه ۱۹ با  رییس اداره ثبت اسناد شهرری

نشست مشترک شهردار و چند تن از مدیران شهرداری منطقه  ۱۹ با رییس اداره ثبت اسناد شهرری پیرامون بررسی موضوعات مربوط به اسناد این منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این جلسه که معاون شهرسازی و معماری منطقه و رؤسای ادارات املاک و حقوقی منطقه نیز حضور داشتند، علی توکلی شهردار منطقه ضمن تاکید بر  اهمیت تعامل مثبت شهرداری و اداره ثبت در تسهیل و تسریع رسیدگی به مطالبات شهروندان، به ارایه توضیحاتی در خصوص مشکلات ثبتی تعدادی از اسناد مربوط به اراضی این منطقه پرداخت.

او همچنین  با ارایه جزئیاتی درباره وضعیت پرونده اراضی تحت مالکیت شهرداری در محدوده ناحیه ۲ که طی سنوات گذشته در قالب قطعات به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است، خواستار پیگیری و رفع موانع موجود در جهت صدور اسناد مالکیت برای قطعات افرازی از جمله پروژه تعاونی مسکن باران، پروژه مشارکتی موسوم به  کوه نور و سایر قطعات شد.

به گفته توکلی این پروژه طی سالیان گذشته به دلیل عدم صدور سند مالکیت در بلاتکلیفی قرار دارد و با توجه به درخواست سرمایه گذار ضرورت دارد تا طی تعامل موجود میان شهرداری و اداره ثبت اسناد، مشکل تفکیک و انتقال اسناد آن مرتفع شود.

شهردار منطقه همچنین خواستار بررسی وضعیت پلاک ثبتی ساختمان ۱۳۷ در خیابان مهران، بررسی وضعیت اسناد گذرهای احداثی در محدوده ناحیه ۳ و حکایت ثبتی فضای سبز محدوده شهرک بستان(فاز دو) و ... شد.

توکلی ضمن قدردانی از رئیس اداره ثبت اسناد شهرری در همکاری با شهرداری این منطقه و رسیدگی به مطالبات قانونمند شهروندان، خاطرنشان کرد: اهتمام و اقدام جدی باهدف حفظ و صیانت از اموال بیت المال و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان همواره از اهداف و اولویت های کاری شهرداری این منطقه بوده است.

‌در ادامه این نشست سید مهدی لامعی رییس اداره ثبت اسناد شهرری نیز  با بیان اینکه شهرداری و اداره ثبت از نهادهای خدمات رسان به شهروندان هستند، اظهار کرد: تعامل و همکاری فی ما بین این دو نهاد می تواند در پیشبرد اهداف و کسب رضایت شهروندان تأثیرگزار باشد.
این مسئول، تکریم ارباب رجوع و اولویت تسریع و تسهیل در رسیدگی به درخواست های واصله مبتنی بر موارد قانونی را از اولویت های ویژه اداره ثبت دانست و در ادامه نیز درخصوص مساعدت برای حل و فصل مشکلات مطرح شده در این نشست  قول رسیدگی و مساعدت داد.

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 9769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =