برنامه‌های مجموعه فرهنگی دریاچه شهدای خلیج فارس در نوروزی که گذشت

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران  فعالیت های نوروزی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس را تشریح کرد.

فریدون رضوی کیا، مدیر عامل شرکت عمران کارکنان شهرداری تهران به تشریح فعالیت های نوروزی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس پرداخت و گفت: پیش از آغاز سال نو و در جریان طرح استقبال از بهار شاهد برگزاری آخرین تور دوچرخه سواری دور دریاچه در آخرین روز سال ۱۳۹۹ بودیم، در این روز دوچرخه سواران همیار دریاچه، به یاد شهدای مدافع سلامت، از دریاچه شهدای خلیج فارس تا بوستان چیتگر رکاب زدند.

او با اشاره به گردهمایی بزرگ عروسک های نوروزی در دریاچه شهدای خلیج فارس اضافه کرد: به مناسبت آغاز سال۱۴۰۰، دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)، میزبان جشنواره عروسک‌های نوروزی شد.این جشنواره که با همراهی ۱۰ گروه هنری متشکل از ۱۵۵ هنرمند عروسک گردان برگزار شد، از ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز یکم فروردین در مجموعه دریاچه چیتگر به اجرا در آمد.

به گفته رضوی‌کیا نمایش آیین‌های نوروزی، عروسک‌های غول پیکر و اجرای نمایش‌های موزیکال از مهمترین برنامه‌های این جشنواره بود که در راستای ارتقای نشاط اجتماعی و ترویج آیین‌های نوروزی کهن‌دیار ایران زمین به اجرا در آمد.

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با اشاره به استقرار استیج سیار نوروزی تهران ۱۴۰۰ در دریاچه شهدای خلیج فارس گفت:در راستای اجرای برنامه‌های نوروزی تهران۱۴۰۰ شهرداری تهران، استیج سیار نوروزی با توقف در گذر ارغوان مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس به اجرای برنامه‌های مفرح پرداخت. برگزاری مسابقه، اجرای موسیقی‌های شاد محلی و نمایش عروسک‌ها با لباس محلی از جمله برنامه‌های اجرا شده در این رویداد بود.

او در ادامه به برگزاری رویداد هنری رنگ آمیزی تخم مرغ‌های نوروزی به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: تعداد ۳۰ عدد از تخم مرغ های نوروزی، در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس، توسط جمعی از هنرمندان جوان، رنگ آمیزی شد و در گذر ارغوان به نمایش در آمد.

رضوی کیا اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این حوزه نصب المان نوستالژی در پهنه غربی دریاچه بود. المان حجمی نوستالژی، سازه‌ای هنری است که یادآور بازی کودکانه همه‌ نسل‌هاست. این سازه در ابعاد ۵ متر طول و ۴.۵ متر ارتفاع، توسط  خانم زهرا حسینی، دانش آموخته گرافیک طراحی و ساخته شده است. این اثر هنری به سفارش سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در مشهد ساخته شد و در کوتاه ترین زمان از این شهر به تهران و دریاچه شهدای خلیج فارس منتقل شد.

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران ادامه داد: از سال ٩۴ که فاز دوم دریاچه افتتاح شد هیچ گونه گیاهی در سطح مجموعه کاشته نشده تا اینکه در سال ٩٩ برای اولین بار گونه های مختلف گل از جمله اطلسی، بنفشه، همیشه بهار، مینا چمنی، کالانکوا، شب بو و پامچال در فضای ١٣٠ هکتاری اطراف دریاچه کاشته شد و همچنین با گل های بنفشه فرش گلی در سطح مجموعه ایجاد شد که بسیار مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.


او ادامه داد: همچنین به مناسبت میلاد با سعادت امام عصر (عج)، با همکاری کانون نشر معارف اسلامی، از تاریخ هفتم فروردین ماه ۱۴۰۰ به مدت ۷ شبانه روز، ویژه برنامه‌ گفتگو محور میز دعوت انتظار در مجموعه فرهنگی دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.

به گفته رضوی کیا، به مناسبت میلاد یگانه منجی عالم بشریت، حضرت قائم آل محمد (عج)، استیج سیار کانون سپیده دمان، نسبت به اجرای مولودی و برنامه های شاد در ورودی اصلی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس پرداخت.
مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران به برگزاری تور گردشگری خانواده‌های پاکبانان اشاره کرد و افزود: به همت شورای اسلامی شهر تهران، ستاد گردشگری شهرداری و همکاری شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران و بهره برداران مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس، تور گردشگری دریاچه برای خانواده های محترم پاکبانان شریف شهرداری تهران برگزار شد. در این برنامه، خانواده ها ضمن استفاده از امکانات مجموعه فرهنگی و گردشگری دریاچه با سایرپتانسیل های گردشگری آشنا شدند.

او با اشاره به برگزاری تور گردشگری دختران خیریه حضرت ولی عصر (عج) در ایام نوروز گفت: در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران، برای جمعی از دختران خیریه حضرت ولی عصر (عج)، برنامه مفرح بازدید از دریاچه شهدای خلیج فارس و پل طبیعت ترتیب داده شد. در این برنامه، دختران تحت پوشش این موسسه خیریه، ضمن بازی در شهربازی مجموعه، از گشت روی آب و گشت دور دریاچه استفاده کرده و ساعات خوشی را در مجموعه سپری کردند.

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با اشاره به جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایران زمین توضیح داد: به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۲، جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایران زمین در گذر ارغوان مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس، به اجرا در آمد. در این جشنواره، هنرمندان عروسک‌گردان، عروسک‌های غول پیکر را به حرکت در آورده و آداب و رسوم نوروزی را به نمایش گذاشتند.

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 9781

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =