مزرعه خانواده میزبان علاقه مندان به کشاورزی

شهردار منطقه ۱۷ از احداث طرح مزرعه خانوادگی در مساحت ۲۰۰ متر مربع در منطقه ۱۷ با رویکرد کاشت، داشت و برداشت انواع مختلف سبزی های خوراکی توسط شهروندان این منطقه در خیابان رشید جهان خبرداد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، داود لطفی شهردار منطقه ۱۷ در این باره گفت: هدف از اجرای طرح « مزرعه خانواده» ترویج فرهنگ توسعه فضای سبز خانگی و ارائه آموزش های شهروندی است، همچنین کمک قابل توجهی به موضوع آموزش کارآفرینی در حوزه کشاورزی می کند.

شهردار منطقه ۱۷ افزود: مساحت این مزرعه ۲۰۰مترمربع است که کرت بندی این زمین صورت گرفته و در اختیارعلاقه مندان به کاشت، داشت و برداشت انواع مختلف سبزی های خوراکی قرار می گیرد؛ همچنین اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۷ تجهیزات، لوازم و بذر مورد نیاز را به مراجعه کنندگان ارائه می دهد و کارشناسان حوزه فضای سبز نیز در صورت نیاز آموزش را به مراجعه کنندگان ارائه می دهند.

لطفی در ادامه افزود: این طرح با اعتبار دومیلیارد ریالی ۴ ماه پیش مورد افتتاح قرار گرفت و این روزها با توجه به فصل بهار شهروندان می توانند به شکل رایگان از این محیط که آبیاری و کوددهی آن نیز توسط عوامل فضای سبز شهرداری منطقه انجام می شود، بهره مند شوند.

او اضافه کرد: کلاس های آموزشی کلینیک گل و گیاه شهرداری منطقه ۱۷ به دلیل شرایط کرونایی به شکل مجازی برگزار می شود همچنین مشاوره نیز به شکل تلفنی و مجازی صورت می گیرد و شهروندان می توانند برای بهره مندی از مزرعه خانواده به کلینیک گل و گیاه شهرداری منطقه مراجعه کنند یا با شماره ۹۶۰۴۲۶۳۲ تماس بگیرند.

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 9793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =