برنامه های ماه مبارک رمضان در محله های مرکزی شهر تهران

شهردار منطقه ۱۱ گفت: ارائه کمک های معیشتی، اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در فضای مجازی، برگزاری مراسم در فضای باز و توزیع افطاری ساده از مهم ترین برنامه های امسال در ماه مبارک رمضان است.

شهردار منطقه ۱۱ گفت: ارائه کمک های معیشتی، اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در فضای مجازی، برگزاری مراسم در فضای باز و توزیع افطاری ساده از مهم ترین برنامه های امسال در ماه مبارک رمضان است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان با اشاره به این که قرار گرفتن در شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا موجب شد تا  اغلب برنامه های ماه رمضان امسال در فضای مجازی اجرا شود؛ افزود: این برنامه ها در قالب پویش همدلی مومنانه، کاروان شادی خودرویی، اجرای برنامه ها و پویش های مختلف فرهنگی، هنری  و اجتماعی در سطح مجازی، کمک و مشارکت در برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان، برگزاری نوای نواحی، توزیع افطاری ساده و برنامه ها و مسابقات ورزشی اجرا خواهد شد.

 آبادیان در خصوص ارائه ارائه کمک های حمایتی بیان کرد: این اقدام با همکاری خیرین، موسسات خیریه، مساجد و شورایاری ها و ... در قالب سبد معیشتی انجام خواهد شد و توزیع افطاری ساده نیز به صورت پک بهداشتی با کمک سرای محلات، حسینیه ها، مساجد و ... درب منزل نیازمندان توزیع می شود.

شهردار منطقه ۱۱ ادامه داد: تهیه و انتشار عکس، اینفو گرافیک، کلیپ، تیزر، صوت، پارکست، مسابقه و... با موضوعات تفسیر مجازی قرآن، جز خوانی قرآن، آداب ماه مبارک رمضان، تغذیه در ماه مبارک رمضان، احادیث حضرت علی (ع)، پاسداشت شبهای قدر، گرامی داشت روز قدس و... و. در بستر فضای مجازی در حال اجراست.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ کمک و مشارکت در برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان از جمله نمازهای جماعت، مراسم شبهای قدر، کرسی تلاوت و... در فضاهای باز شهری نزدیک مساجد سطح منطقه انجام خواهد شد و ویژه برنامه هایی در مکان های پر تردد با اجرای برنامه های آیینی، فرهنگی، هنری، اقدام در قالب چاووشی خوانی، ساز و نقاره، دمامه زنی و ...نیز از برنامه های این مبارک مبارک است.

او همچنین به برگزاری کاروان شادی خودرویی اشاره کرد که به مناسبت میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان به همراه اجرای سرود، نورافشانی، پخش ادعیه ماه مبارک رمضان و ... در سطح معابر و میادین منطقه انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش شستشو و لایروبی پیرامون مساجد و تکایا  و معابر منتهی به اماکن مذهبی در سطح منطقه به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان از سوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست در تمامی محله های منطقه ۱۱ نیز انجام شد.

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 9800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =