پخش ۶۹۷۲ تن آسفالت برای بهسازی مسیر اتوبوس‌های تندرو

شهر: سال گذشته مدیریت شهری به منظور بهسازی و مرمت مسیر خطوط یک، چهار، هفت و ۱۰ اتوبوس‌های تندرو ویژه ٦هزار و ۹۷۲ تن آسفالت پخش و اجرا کرده است.

به گزارش شهر، مورد اهمیت بودن رضایت شهروندان در زمان استفاده از سیستم‌های حمل و نقل عمومی برای مدیریت شهری باعث ایجاد پروژه‌هایی به منظور رفع موانع و حل مشکلات پیش روی زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی شده است. از جمله مشکلاتی که مسافران حمل و نقل عمومی روزانه و مکرر با آن مواجه هستند، می‌توان به چین خوردگی، ترک‌های پوسته آسفالت، وجود چاله‌های متعدد و ... در مسیر خطوط اتوبوس‌های ویژه تندرو اشاره کرد. حرکت نکردن اتوبوس‌ها بر یک مسیر بدون موج زدگی و به تعبیری مسیری صاف و مستقیم هم سبب کاهش رضایت شهروندان می‌شود هم سبب کاهش عملکرد و عمر اتوبوس‌های چند صد میلیونی و هم ترمزهای پی در پی و درنهایت کندی حرکت و افزایش زمان رسیدن مسافران به مقصد.

اهتمام مدیریت شهری برای رفع این معضل باعث ایجاد طرح و پروژه‌ای تحت عنوان «بهسازی ‌و مرمت آسفالت مسیر اتوبوس‌های ویژه تندرو» در سال ۱۳۹۸ شده است.

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در سال گذشته، بهسازی و مرمت چهار خط مختلف از مسیر اتوبوس‌های تندرو ویژه را مورد هدف قرار داد. درنهایت اقدامات مرمتی و بهسازی برای این چهار خط (یک، چهار، هفت و ۱۰) براساس اولویت‌های بهسازی، ارزش ترافیکی و میزان خرابی‌های موجود تا حد بسیاری انجام شد.

سال گذشته (۱۳۹۹) به منظور مرمت و بهسازی مسیر و ایستگاه‌ها، ۹۹۲ تن آسفالت برای خط یک، دو هزار و ۸۴۶ تن برای خط چهار، هزار و ۹۴۹ تن برای خط هفت و هزار و ۱۸۵ تن آسفالت برای مسیر خط ۱۰ اتوبوس‌های تندرو ویژه پخش و اجرا شده است.

به گفته صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، اقدامات ترمیمی در خطوط اتوبوس‌های ویژه تندرو با بهره گیری از فناوری‌های نوین روسازی معابر صورت پذیرفته است. برای مثال عملیات تثبیت و اصلاح بستر در ایستگاه‌های خط ۱۰، با استفاده از بتن الیافی صورت پذیرفته و به کارگیری قطعات پیش ساخته بتنی در بهسازی ایستگاه‌ها نیز انجام می‌شود.

جالب است که بدانید بتن الیافی نوعی کامپوزیت است که با بکارگیری الیاف تقویت‌کننده داخل مخلوط بتن، مقاومت کششی را به افزایش می‌دهد و این امر باعث می‌شود تا آسفالت تحت اثر بارهای ضربه‌ای از جمله اتوبوس‌ها به راحتی ازهم پاشیده نشود.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 9810

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =