بخش خصوصی برای خرید واکسن کرونا با چالش های زیادی مواجه است

شهر: مدیرعامل شرکت شهر سالم تخصیص اعتبار توسط شورای شهر و همکاری دولت را دو شرط اصلی برای خرید واکسن کرونا توسط شهرداری عنوان کرد.

حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، درباره صحبت های رئیس شورای اسلامی مبنی بر لزوم تأمین واکسن برای کارکنان پرخطر مدیریت شهری گفت: تامین واکسن نیاز به مصوبه شورای شهر و تخصیص اعتبار لازم توسط این نهاد دارد تا پس از آن این مسأله از طریق ستاد شهرداری تهران به شرکت شهر سالم ابلاغ شود و امکان انجام قانونی کار از طریق پیشنهاد شفاهی وجود ندارد.

او با بیان اینکه البته اقدامات مقدماتی و پیگیری های اولیه از طرف شرکت شهر سالم در این خصوص انجام شده، افزود: مکاتباتی با وزارت بهداشت صورت گرفته و درخواست های اولیه برای خرید واکسن ارائه شده است که بعد از ابلاغ ستاد شهرداری و تخصیص اعتبار از سوی شورا می‌توانیم با دلگرمی بیشتری پیگیری ها را از دولت دنبال کنیم.

چوبینه درباره میزان اعتبار مورد نیاز برای انجام واکسیناسیون در شهرداری نیز یادآور شد: میزان اعتبار بستگی به این دارد که چه میزان از همکاران در شهرداری تحت پوشش قرار می گیرند. البته پیشنهاد شرکت شهر سالم این است که واکسیناسیون برای کارکنان شهرداری و بازنشستگان و خانواده های آنان و همچنین کارگران پیمانکاری که در معرض خطر هستند در نظر گرفته شود که در مجموع جمعیتی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر را شامل می شود که این مساله حتی می‌تواند باری را از روی دوش دولت نیز بردارد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در ادامه درباره اولویت بندی ها برای دریافت واکسن در صورت فراهم شدن شرایط خرید آن نیز عنوان کرد: افرادی که در حوزه‌های پسماند و بهشت‌زهرا تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند، کارکنان شهر سالم، فروشگاه‌های شهروند، کارکنان میادین میوه و تره بار، آتش نشانی، کارکنان خدماتی و پشتیبانی، بازنشستگان بالای ۵۰ سال و کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای و خاص مبتلا هستند را می توان در اولویت قرار داد.

او شرط بعدی تامین واکسن را نیز همکاری دولت عنوان کرد و افزود: بخش های خصوصی برای ورود به فرایند خرید واکسن با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند و از آنجا که پیش فروش واکسن ها در دنیا انجام شده، واکسن برای شرکت‌های خصوصی باید از طریق واسطه ها تامین ‌شود، بنابراین بحث اختلاف قیمت به وجود می‌آید و از طرف دیگر بسیاری از واسطه‌ها نیز نمایندگی دولت را شرط فروش و در اختیار قرار دادن واکسن مطرح می‌کنند، بر همین اساس دولت و وزارت بهداشت باید تسهیل کننده شرایط ورود بخش خصوصی در موضوع خرید واکسن باشند.

چوبینه اضافه کرد: همچنین دولت باید نظارت لازم را برای جلوگیری از تشکیل مافیا داشته باشد و بسترهای قانونی و نظارتی را در بحث وارد کنندگان، توزیع کنندگان و دریافت کنندگان فراهم کند تا سلامت مردم وجه المصالحه موضوعات اقتصادی قرار نگیرد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در ادامه با تاکید بر اینکه در شرایط مصیبت بار و پیک وحشتناک بیماری کرونا قرار داریم و باید پروتکل های بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت کنیم، گفت: میزان مراجعات افراد به درمانگاه های شهر سالم حدوداً سه برابر شده و تقریبا ۲۰ درصد از مجموع کسانی که برای تست مراجعه می کنند، مبتلا به کرونا هستند.

بر اساس این گزارش محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در جلسه علنی این شورای صبح یکشنبه-۲۹ فروردین ۱۴۰۰-  از مدیریت شهری خواست که با توجه به موافقت رییس جمهور برای تامین واکسن توسط دستگاه های عمومی و خصوصی، شرکت شهر سالم در این حوزه ورود کرده و کارکنان پرخطر مدیریت شهری را در اولویت واکسیناسیون قرار دهد.

خبرنگار: علی سی پی

۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 9833

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =