کارگاه توسعه‌ فضاهای عمومی نوین شهری؛ روش‌ها و نگرش‌ها

شهر: کارگاه مجازی «توسعه‌ فضاهای عمومی نوین شهری؛ روش‌ها و نگرش‌ها» با هدف و فراگیری شناخت مفاهیم جدید در حوزه فضاهای عمومی شهری، نگرش‌های توسعه و همچنین روش‌های شناخت و تحلیل فضاها، برگزار می‌شود.

به گزارش شهر، طی برگزاری این کارگاه، گونه‌ها و نگرش‌های نوین در ارتباط با فضاهای عمومی، فضاهای عمومی و منفعت عمومی، زیست ریزوماتیک در شهر، نگرش شبکه‌ای به فضاهای عمومی، فضاهای خرد مقیاس عمومی و روش‌های LQ ، میدانگاه‌های(پلازا) شهری، همپیوندی و درهم‌تنیدگی، شکل و بی‌شکلی و فرم در فضاهای عمومی و مواردی دیگر به مخاطبان آموزش داده می‌شود. همچنین آشنایی با نگرش‌های توسعه و عناصر مهم در طراحی فضاهای عمومی مورد توجه قرار می‌گیرد.

سپس در گام بعدی روش‌ها و تکنیک‌های برداشت و ارزیابی فضاهای عمومی همچون روش‌های مشاهده محور، اتنوگرافی و اتنوگرافی در حرکت، مدل‌هاس سنجش عمومیت همچون مدل ستاره‌ای، مدل‌ PESTEL و... ارائه می‌شود.

به موازات کلیه موارد، پژوهشگران به صورت انفرادی و یا گروهی تمرین مکانیابی، شناخت و ارزیابی یک نمونه واقعی در شهر سکونت خود را انجام خواهند داد.
سرفصل جلسات:
۱-مفاهیم (نگاهی بر مفاهیم جدید در حوزه فضاهای عمومی)
۲-گونه شناسی (نگاهی بر گونه‌های جدید فضاهای عمومی)
۳-برنامه‌ریزی (نگرش‌های جدید به توسعه و طراحی فضاهای عمومی)
۴-شناخت (روش‌های شناخت و عناصر مهم برداشت فضاهای عمومی و تمرین کارگاهی)
۵-ارزیابی (روش‌های ارزیابی کیفیت فضاهای عمومی و تمرین کارگاهی)
۶-جلسه ارائه نمونه‌های انجام شده توسط پژوهشگران

این کارگاه با تدریس کورش آصف‌وزیری، متخصص در حوزه مطالعات شهری و معماری، مدیر فنی پروژه مکانیابی میدانگاه‌های پیاده شهر تهران، مجری طرح مطالعاتی تدوین چارچوب شناسایی شبکه فضاهای عمومی محلات شهر تهران، مجری پروژه شناسایی و ساماندهی فضاهای مکث عمومی منطقه ۱۱ و مدیر فنی پروژه تهیه طرح امکان‌سنجی پیاده‌راه فرهنگی استاد شهریار(حدفاصل تاتر شهر و تالار وحدت) از ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ برگزار می‌شود.

برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر به شماره واتساپ ۰۹۰۲۶۰۵۶۴۶۷ ،موسسه فرهنگی هنری خوانش پیام دهید. 

۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 9842

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =