۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
کد خبر: 9845

گفت‌وگوی شهر با مدیرکل حقوقی شهرداری تهران

کارخانه «سیمان ری» پس از ۲ سال تعیین تکلیف شد

فردی با تصرف غیرقانونی، چهل سال اراضی کارخانه را اجاره می‌داد
کارخانه «سیمان ری» پس از  ۲ سال تعیین تکلیف شد

شهر: کارخانه سیمان ری سرانجام پس از ۲ سال پیگیری و تلاش، در اختیار سازمان نوسازی شهرداری تهران برای ایجاد موزه صنعت سیمان و مجموعه گردشگری واگذار شد.

سیدامیرحسین شمس، مدیرکل حقوقی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره آخرین وضعیت کارخانه «سیمان ری» که قرار بود  به شهرداری تهران وگذار شود، توضیح داد: نخستین مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۸،  موضوع واگذاری کارخانه تاریخی سیمان ری به عنوان نخستین کارخانه سیمان به شهرداری تهران برای مرمت و بازسازی و تبدیل آن به موزه صنعت سیمان و مجموعه گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای مدت ۳۰ سال بود.

به گفته او؛ در حالی که فردی با تصرف غیرقانونی نزدیک به چهل سال بر اراضی دولتی اقدام به اجاره، فروش مال غیر و بهره برداری من غیر حق کرده و از تحویل آن امتناع می کرد، شهرداری تهران هم با خلع ید بدوی اقدام به تصرف این اراضی کرد.

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران گفت: از تاریخ مصوبه هیأت  وزیران و با تاکید و حمایت های مستمر شهردار تهران، با پیگیری های حقوقی و قضایی اداره کل حقوقی از طریق مراجع اداری و قضایی و با تلاش بی وقفه ۲ ساله ضمن خلع ید متصرفان غیر قانونی نسبت به در اختیار گرفتن محل کارخانه سیمان ری به عنوان میراث ملی اقدام و این محل در اجرای اهداف عالیه و مصوبات هیأت وزیران برای احداث نخستین موزه صنعت سیمان در واپسین روزهای سال ۱۳۹۹ تحویل سازمان نوسازی شهر تهران شد.

شمس، این مهم را نتیجه یک کار هماهنگ بین شهرداری منطقه ۲۰ ، حراست کل، یگان حفاظت شهرداری تهران، سازمان نوسازی شهر تهران با محوریت و مدیریت اداره کل حقوقی دانست که به گفته او؛ سبب طرح موضوع در شورای تامین شهرستان ری شد و با حمایت و دستور صادره از دادسرای عمومی و انقلاب شهر ری محقق شد.

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران، همچنین با تقدیر از زحمات و همکاری های ریاست کل دادگستری استان تهران، دادستان تهران، رئیس امور هماهنگی و نظارت علمی، فرهنگی ، اجتماعی و همکاری های فرا منطقه ای معاون اول ریاست جمهوری و فرماندار محترم ویژه شهرستان ری و همینطور سایر اعضای شورای تامین شهرستان ری و همکاران و کارشناسان حقوقی اداره کل حقوقی شهرداری تهران که به مدت ۲ سال بی وقفه پیگیر اجرای این مصوبه و تحویل این اراضی به شهرداری تهران بودند، این موفقیت را دستاورد بزرگی برای شهرداری و شهر تهران دانست.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
کد خبر: 9845

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =