راه اندازی مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار اجتماعی

شهردار منطقه ۱۹ از ایجاد مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار و کارآفرینی اجتماعی (توتیا) در این منطقه با هدف اشتغال زایی و توانمندسازی شهروندان خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی با اشاره به درخواست های مردمی برای راه اندازی این مرکز و ضرورت اتخاذ روش ها و الگوهای جدید بهبود و توسعه کسب و کار گفت: در همین راستا مرکز کارآفرینی توتیا با همکاری تسهیلگران توسعه کسب وکار و توانمند سازی محله محور و با محوریت تسهیل گری، آموزش و ارتقای توانمندی های شهروندان در جهت برنامه ریزی و کسب و کار راه اندازی شده است.

به گفته شهردار منطقه در این مرکز زمینه برای توانمند سازی شبکه های مردمی محلی و کسب و کارهای خرد و خانگی، مداخلات پایدار برای توسعه کسب و کارها در منطقه، ایجاد مشاغل پایدار و  شبکه های محلی و ارتقاء مشارکت مردمی در حوزه کسب و کار و...فراهم شده است.

توکلی درباره خدمات قابل ارائه در مرکز کارآفرینی توتیا گفت: ارائه خدمات مشاوره ای به متقاضیان و خدمات مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار، راه اندازی و توسعه مشاغل خانگی، ترغیب شهروندان منطقه به عضویت در سطح گروه های محلی و بهره مندی از خدمات مرکز، ایجاد زمینه اشتغال برای افراد نیازمند و خانواده های کم برخوردار، حمایت از کسب و کارهای استارت آپی، ایجاد دفتر مددکاری اجتماعی و مشاوره شغلی و کاریابی و راه اندازی بازارچه هفتگی در فضای محوطه مجتمع از جمله خدمات این مرکز محسوب می شود.

به گفته توکلی ساختمان مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار و کارآفرینی اجتماعی در خیابان مهران نبش کوچه نیکوبین واقع شده و مجهز به  ۱۲ اتاق و یک سالن به مساحت حدودی ۱۵۰ مترمربع است.

۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 9849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =