احداث و تکمیل مسیر دوچرخه در بزرگراه شهید همت

عملیات احداث مسیر دوچرخه سواری پیوسته و ایمن منطقه ۳ که فاز اول آن در بلوار میرداماد به بهره برداری رسیده به بزرگراه شهید همت رسید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، سید محمد رضا موسوی با اشاره به اجرای عملیات زیرساختی مسیر دوچرخه سواری در این منطقه گفت: مسیر دوچرخه با هدف توسعه حمل‌ونقل پاک در پایتخت و کاهش آلودگی هوا و ترافیک در خیابان‌های اصلی منطقه به‌صورت شبکه‌ای تعدادی از خیابان‌ها را به یکدیگر وصل می‌کند و با نرده‌های زردرنگ از مسیر خودروها تفکیک شده است که فاز نخست آن در بلوار میرداماد حد فاصل بزرگراه شهید مدرس تا میدان مادر تکمیل و قابل بهره برداری است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳ در ادامه گفت: مسیر دوچرخه سواری در بزرگراه شهید همت در باند جنوبی این بزرگراه حد فاصل شیخ بهایی تا شیراز امتداد دارد.

او با بیان اینکه ساخت حدود ۲۶ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری از هدف گذاری های اصلی این منطقه محسوب می شود اضافه کرد: این مسیر ۳۵۰ متر از جنس بتن است که ۲۴۰ متر طول آن برای احداث مسیری امن و پیوسته مرمت شد.

موسوی افزود: باتوجه به استقبال شهروندان از دوچرخه سواری به منظور افزایش سلامت خود و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی وسایل نقلیه، عملیات ساماندهی و تکمیل شبکه دوچرخه سوای در معابر اصلی این منطقه سیر صعودی به خود گرفته است.

۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 9852

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =