انتخابات نباید به بحران بهداشتی در کشور و تهران تبدیل شود

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید برای برگزاری ۴ انتخابات پیش رو تصمیمات ویژه ای اتخاذ شود گفت: ما امیدواریم وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران در کنار هم قرار گیرند و انتخاباتی را برگزار کنند که تبدیل به بحران بهداشتی در کشور و تهران نشود.

به گزارش شهر به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران سه شنبه- ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰- در ابتدای دویست و هشتاد و هشتمین جلسه شورا با اشاره به وخیم شدن  شرایط کرونایی کشور گفت: همانگونه که مستحضر هستید شرایط کرونایی به سرعت رو به وخامت است و شرایط بستری ها نسبت به پیک سال گذشته افزایش بیشتری داشته است.
او ادامه داد:  به نظر می رسد عمدتا در اردیبهشت ماه شاهد حفظ وضعیت قرمز در بسیاری از نقاط کشور خواهیم بود و در این شرایط هم قصد داریم ۴ انتخابات را همزمان با هم برگزار کنیم که می تواند موج چهارم کرونا را تبدیل به موج پنجم در دو ماه آینده کند. لذا باید برنامه ریزی دقیق تری برای زمان و نحوه تبلیغات و هنگام برگزاری رای گیری در وزارت کشور، استانداری و فرمانداری تهران صورت گیرد.
هاشمی گفت:  البته در سراسر کشور، کلان شهر ها،  مراکز استان ها و شهر های پر جمعیت تا آنجا که من پیگیری کردم دو مشکل وجود دارد؛ یکی  تعداد صندوق ها است که به نظر فقط  قصد افزایش ۱۵ درصدی صندوق ها را دارند و من از شهرداری تهران تقاضا می کنم که به ستاد ملی مقابله با کرونا کمک کنند تا تعداد صندوق ها در تهران را حداقل به دو برابر افزایش دهیم که البته این امر نیاز به نیرو و فعالیت جدی دارد. در این راستا  شنیده شده که داوطلب برای شرکت در رای گیری هنوز به تعداد کافی وجود ندارد که این امر نگرانی هایی را برای تهران ایجاد می کند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: می دانید که در انتخابات ریاست جمهوری تعداد کاندیدا ها  تک رقمی است اما در انتخابات شوراها تعداد کاندیداها  ۶ رقمی است  به طوریکه تنها  در استان تهران فقط ۵ هزار کاندیدا  برای شورای شهر وجود دارد که بالغ بر ۸۰، ۹۰درصد آن ها تایید صلاحیت می شوند که اگر این ها تنها دو جلسه انتخاباتی برگزار کنند، یعنی در یک هفته ۱۰ هزار جلسه انتخاباتی خواهیم داشت که قطعا بیشتر هم خواهد بود. لذا این موارد خود می تواند سبب ایجاد کانون شیوع کرونا شود و باید تمهیدات ویژه ای برای این منظور اندشیده شود.
محسن هاشمی گفت: امیدوارم جلساتی در این زمینه در ارکان تصمیم گیری در خصوص برگزاری انتخابات تشکیل شود و البته امیدواریم تجربه موفق انتخابات شورایاری در تهران که به صورت الکترونیکی انجام شد مد نظر قرار گیرد.
هاشمی در پایان افزود: ما امیدواریم وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران در کنار هم قرار گیرند و  انتخاباتی را برگزار کنند که  تبدیل به بحران بهداشتی در کشور و تهران نشود.

۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 9885

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =