تفکیک و استفاده مجدد از پسماندهای ساختمانی سرمایه‌ عظیمی را به چرخه ساخت و ساز برمی‌گرداند

شهر: شهردار تهران با اشاره به اهمیت تفکیک و بازیافت پسماندهای ساختمانی گفت: این کار باعث می شود تا سرمایه عظیمی به چرخه ساخت و ساز بازگشته و از محیط زیست حفاظت شود.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه های سازمان مدیریت پسماند به مناسبت روز جهانی زمین پاک در مجتمع آبعلی گفت: بخش عمده پسماندهایی که در شهر تهران تولید می‌شود، پسماندهای ساختمانی است.

او ادامه داد: پیش از این میزان تولید پسماندهای ساختمانی در طول روز ۴۵ هزار تن بوده که با پایین آمدن میزان ساخت و ساز این عدد روزانه به ۳۰ هزار تن رسیده است.

شهردار تهران افزود: هر چقدر بتوانیم پسماندهای ساختمانی را به چرخه برگردانده و بازیافت کنیم سرمایه‌های عظیم مصرف شده برگردانده شده و از محیط زیست محافظت می‌شود.

او اضافه کرد: سایت حاضر توسط بخش خصوصی ایجاد شده و هدف از تشکیل این سایت تفکیک پسماندهای ساختمانی و تبدیل آن به شن و ماسه است تا مجدد در مسیر ساخت و ساز مورد استفاده قرار گیرد.

پیروز حناچی ادامه داد: نگاه ما در حوزه مدیریت شهری و بازیافت پسماند نگاه جدیدی بود که براساس آن طرح جامع پسماند شهر تهران تدوین شده است.

شهردار تهران با اشاره به تپه های زباله پشت سرش گفت: تپه‌های پشت سر در دوره های قبل ایجاد شده است که در آن زمان فقط پسماندها دپو می‌شدند اما طرح جدید در سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید و این فاز دوم آن است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
کد خبر: 9906

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =