افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در پایتخت از امروز

شهر: افزایش نرخ‌های جدید وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران (مترو، اتوبوس، تاکسی) از امروز یکم اردیبهشت ۱۴۰۰ متناسب با مصوبه شورای اسلامی شهر و تهران و ابلاغیه فرمانداری تهران اعمال شد.

به گزارش شهر، براساس مصوبه «بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه» شورای اسلامی شهر تهران، باید نرخ جدید بلیت‌های مترو و اتوبوسرانی و همچنین کرایه تاکسی از یکم اردیبهشت ۱۴۰۰ اعمال شود.

افزایش حداکثر ۲۵ درصدی بلیت مترو

برهمین اساس نرخ بلیت‌های مترو تهران از امروز برابر با حداکثر ۲۵ درصد افزایش یافت.

به این ترتیب بلیت تک سفره داخل شهری برابر با ۲ هزار تومان، بلیت تک سفره حومه برابر با ۲ هزار و ۳۰۰ تومان، بلیت تک سفره هشتگرد برابر با ۶ هزار تومان، و بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی (ره) برابر با ۱۰ هزار تومان است.

همچنین افزایش نرخ کارت‌ بلیت‌های مبلغ‌دار، متناسب با مسافت طی شده حداکثر تا ۲۰ درصد بهای بلیت تک ‌سفره است.

بلیت تک سفره داخل شهری ویژه استفاده در تمامی خطوط مترو تهران (به جز ایستگاه‌های هشتگرد،گلشهر، محمد شهر، کرج، اتمسفر و گرمدره در خط ۵ و فرودگاه امام خمینی (ره) در خط ۱) است.

همچنین بلیت تک ‌سفره حومه ویژه استفاده مسافران ایستگاه‌های گلشهر، محمدشهر، کرج، اتمسفر و گرمدره در خط (۵) است.

افزایش حداکثر ۳۵ درصدی بلیت اتوبوس

حداکثر نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی شهر تهران نیز تا سقف ۳۵ درصد در خطوط اعمال شد.

این درحالی است که متوسط افزایش نرخ در مجموع از ۲۵ درصد نباید فراتر برود. نرخ کرایه خطوط مینی‌بوسرانی شهر تهران در سال ۱۴۰۰ برابر ۹۰ درصد نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی (بر مبنای طول خطوط) نیز است.

نرخ کرایه جابجایی مسافر از طریق سرویس‌های دربستی در شهر و حومه شهر تهران، معادل ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته از امروز افزایش یافت.

شهروندان می‌توانند ادامه نرخ‌های جدید بلیت خطوط اتوبوسرانی از سایت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مشاهده کنند.

افزایش حداکثر ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی

بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، نرخ کرایه‌های تاکسی تا سقف ۳۵ درصد افزایش یافته و سه برچسب‌ نرخ کرایه تاکسی جهت نصب در داخل خودرو به تاکسیرانان ارائه شده است.

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران مجاز است نرخ کرایه در نوبت شب از ساعت ۲۲ الی ۶ بامداد را با اعمال ضریب افزایشی حداکثر ۲۰ درصد نرخ‌های مصوب محاسبه و اعمال کند.

رانندگان تاکسی می‌توانند حداکثر سه مسافر و رانندگان ون ۷ مسافر را سوار کنند و اضافه سوار کردن مسافران به دلیل شرایط کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تخلف است.

شهروندان می‌توانند به مراجعه به سایت تاکسیرانی شهر تهران، نرخ کرایه خطوط تاکسی (۶۲۰ خط فعال) را با وارد کردن کد خط یا انتخاب مبدأ و مقصد، استعلام کنند.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۰
کد خبر: 9908

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =