گام جدید در شفاف سازی مالی مترو

به منظور افزایش شفافیت قراردادهای پروژه‌های مترویی سراسر کشور و همچنین کاهش اختلاف نظر کارفرمایان و پیمانکاران در طول زمان اجرای طرح‌های عمرانی شرکت‌های قطار شهری، از چندی پیش تلاش برای تهیه فهرست بهای خاص عملیات ساختمانی این قبیل پروژه‌ها با مسئولیت شرکت مترو تهران آغاز شده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)،  رحیم‌اف معاون فنی و مهندسی شرکت مترو ضمن اعلام مطلب فوق افزود: در فهارس بهای مصوبی که هر ساله توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ می‌شود، تا به امروز فهرستی با موضوع فهرست بهای عملیات ساختمانی پروژه‌های مترویی وجود نداشته که همین امر بعضاً موجب بروز اختلافاتی بین کارفرمایان و پیمانکاران طرح‌های اینچنینی شده است.

به همین منظور شرکت مترو از سال گذشته با هماهنگی اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور و نیز سازمان برنامه و بودجه کشور، اقدام به جمع‌آوری نقطه نظرات فنی متخصصان و فعالان این حوزه و سپس تهیه نسخه اولیه فهرست بهای عملیات ساختمانی پروژه‌های مترویی نمود که مراحل کار در حال انجام بوده و پیش‌بینی می‌شود نسخه آماده شده بزودی تقدیم مراجع ذیصلاح و تصمیم گیرنده شود تا در نهایت با تایید و تصویب سازمان برنامه و بودجه کشور، قابلیت ابلاغ داشته باشد.

رحیم‌اف در ادامه گفت: تحقق این امر نه تنها در فرآیند ارجاع کار به پیمانکاران تسریع به عمل خواهد آورد بلکه مشکل اختلاف نظر در برآوردهای مالی و ادعاهای کارفرما و پیمانکار را به حداقل می‌رساند. در نهایت شکل‌گیری رویه و روند جدید در انقعاد قراردادهای عملیات ساختمانی پروژه‌های مترویی سراسر کشور، هم به شفاف سازی بیش از پیش امور قراردادی کمک می‌کند و هم نظم و ترتیب منطقی‌تری به نحوه پرداخت تعهدات مالی در ازای فعالیت‌های انجام شده پیمانکاران خواهد بخشید.

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 9912

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =