تیتر یک پرونده

  • آخرین دوچرخه سواری شهردار تهران

    آخرین دوچرخه سواری شهردار تهران

    شهردار تهران با همراهی جمعی از فعالان محیط زیستی و دوچرخه‌سواران آخرین دوچرخه سواری خود را انجام داد.

  • مسیرهای دوچرخه‌سواری منطقه ۸ کامل می‌شود

    مسیرهای دوچرخه‌سواری منطقه ۸ کامل می‌شود

    مسیرهای دوچرخه‌سواری منطقه ۸ کامل می‌شود

  • دوچرخه، وسیله نقلیه و تفریح من است

    دوچرخه، وسیله نقلیه و تفریح من است

    ریحانه وحیدیان، شهروند دوچرخه‌سوار تهرانی‌ست که حدود ۱/۵ سال است دوچرخه، وسیله نقلیه و تفریح‌اش شده است. او می‌گوید با وجود اینکه اوایل هنگام دوچرخه‌سواری استرس داشته، اما لبخند خانم‌های مسن و تشویق توسط آنها، اتفاقی پررنگ در استفاده از دوچرخه بوده.

  • حمله به ام‌اس با دوچرخه

    حمله به ام‌اس با دوچرخه

    حمله به ام‌اس با دوچرخه

  • با دوچرخه، سلامت جسم و روان دارم

    با دوچرخه، سلامت جسم و روان دارم

    جاوید افراسیابی، شهروند دوچرخه‌سوار تهرانی، یکی از لیدرهای گروه دوچرخه‌سواری پایتخت است. او در ابتدا رکابزنی را برای سلامتی و شادابی شخصی، و حتی رهایی از ترافیک، شروع کرده؛ اما با عکس‌العمل مثبت مردم و همچنین امکان کاهش آلودگی هوا و ترافیک، به استفاده از دوچرخه در سطح شهر، بیشتر تشویق شده است.

  • دوچرخه وسیله نقلیه شاداب‌کننده

    دوچرخه وسیله نقلیه شاداب‌کننده

    امیرمحمد کاظمی، شهروند دوچرخه‌سوار و ۱۶ ساله‌ی تهرانی، سه-چهار سال است رکاب می‌زند. او برای دوچرخه‌سواری به پارک‌های تهران می‌روند و معتقد است استفاده از دوچرخه، شادابی و حس و حال خوب برایش به وجود می آورد.

  • به دوچرخه اعتیاد دارم

    به دوچرخه اعتیاد دارم

    علیرضا وجدانی، شهروند دوچرخه‌سوار تهرانی است و می‌گوید که پسرش با راه‌اندازی کمپین دوچرخه‌سواری او را هم به رکابزنی در شهر مشتاق کرده است. او که حالا خود را معتاد به دوچرخه می‌داند، اعتقاد دارد که نباید به دوچرخه‌سواری، تنها نگاه تفریحی داشت.

  • دوچرخه وسیله ضدکروناست

    دوچرخه وسیله ضدکروناست

    علیرضا امامی، شهروند دوچرخه‌سوار تهرانی و تکنسین ابزار دقیق پالایشگاه تهران است.او می‌گوید با وجود اینکه شغلش به نوعی تولید بنزین و فرآورده‌های نفتی است، اما ترجیح می‌دهد با دوچرخه در سطح شهر تردد کند.او معتقد است، برای رعایت فاصله اجتماعی و پیشگیری از ابتلا به کرونا، دوچرخه، وسیله‌ی مناسبی است.

  • هر دوچرخه‌سوار، یک خودرو را حذف می‌کند

    هر دوچرخه‌سوار، یک خودرو را حذف می‌کند

    رضا حسن‌آبادی، شهروند دوچرخه‌سوار و پزشک دوچرخه‌هاست که ۳۰ سال در این حوزه سابقه دارد. او می‌گوید با دوچرخه، بهتر می‌تواند زمان و مکان را در مقایسه با دیگر وسایل نقلیه، مدیریت کند و استفاده هر فرد از این حمل‌ونقل پاک، مانند این است که یک خودرو از ترافیک و معابر شهر کم می‌شود.

  • منابع اطلاعاتی دوچرخه‌سواری نداریم

    منابع اطلاعاتی دوچرخه‌سواری نداریم

    مهدی مرادی، شهروند دوچرخه‌سوار است که از سال ۹۰ به طور حرفه‌ای رکاب می‌زند و خاطرات خوبی از دوچرخه‌سواری در جنوب کشور دارد. او می‌گوید مسیرهای دوچرخه، نمادین بوده و بیشتر برای پارک خودروها یا مسیر رفت‌وآمد موتورها استفاده می‌شود.

  • دوچرخه سواری که دوچرخه فروش شد

    دوچرخه سواری که دوچرخه فروش شد

    بایرام‌علی جباری، شهروند دوچرخه‌سوار ۵۴ ساله است که می‌گوید از وقتی یادش می‌آید، دوچرخه سواری می‌کند و تا جایی که توانایی داشته باشد، ادامه می‌دهد. او که حالا علاوه بر دوچرخه سواری، مغازه فروش دوچرخه نیز دارد، استفاده از چراغ و لباس‌های روشن را برای افزایش ایمنی دوچرخه سوار لازم می‌داند.

  • دوچرخه، دوست ۲۰ ساله من است

    دوچرخه، دوست ۲۰ ساله من است

    سید یوسف مرتضوی، شهروند دوچرخه‌سوار تهرانی از سال ۷۹ با دوچرخه سر کار می‌رود. او می‌گوید با دوچرخه و دوچرخه سواری حالش آنچنان خوب است که دوچرخه جاده‌اش را پس از هر بار استفاده به جای تابلو به دیوار خانه متصل می‌کند.

  • برای اتوبوس ها باربند حمل دوچرخه نصب کنید

    علی یزدی، شهروند دوچرخه سوار

    برای اتوبوس ها باربند حمل دوچرخه نصب کنید

    علی یزدی شهروند دوچرخه سواری است که دوچرخه سواری را از کودکی دنبال می کندو حالا علاوه بر دوچرخه سواری شهری با دوچرخه به سفر هم می رود. او از شهرداری درخواست دارد مسیرهای دوچرخه سواری بیشتر و متصل به هم باشد. همچنین نصب باربند حمل دوچرخه در اتوبوس ها به ویژه در مسیرهای جنوب به شمال از دیگر درخواست های اوست.

  • شروع روز کاری با «حال خوب»

    شروع روز کاری با «حال خوب»

    هادی ملک‌نژاد کارمند بانک است. او برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامتی‌اش به دلیل نشستن مداوم در محل کار و کاهش استرس آن به ورزش و به ویژه دوچرخه سواری رو آورده و می‌گوید که روزها را با حال خوب و شادمانی شروع می‌کند.

  • ۳۰۰ عضو فعال داریم

    ۳۰۰ عضو فعال داریم

    سعید قاسمی، شهروند دوچرخه‌سوار تهرانی، از بچگی دوچرخه‌سواری کرده و حالا چهار سالی می‌شود که به طور حرفه‌ای رکاب می‌زند.او و همرامانش، گروه دوچرخه‌سواری دامون را، که حالا ۳۰۰ عضو فعال دارد، تاسیس کردند؛ گروهی که هدفش کمک به دوچرخه‌سواران آماتور برای رکاب‌زنی در سطح شهر است.

  • همه زندگی‌مان دوچرخه‌ای است

    همه زندگی‌مان دوچرخه‌ای است

    مریم اکبری و مسعود علیپور، دو شهروند دوچرخه‌سوار تهرانی و مربی دوچرخه‌سواری هستند.آنها که مراسم عروسی‌شان را با رکاب‌زنی و بر روی دوچرخه برگزار کرده‌اند، می‌گویند کار و تفریح و زندگی‌شان، دوچرخه‌سواری است.

  • قرار صدم آقای شهردار

    قرار صدم آقای شهردار

    اولین سه شنبه آبان ۱۳۹۹، صدمین «سه‌شنبه بدون خودرو» است که مدیران شهری تهران بدون خودرو و با استفاده از دوچرخه یا ناوگان حمل و نقل عمومی در محل کارشان حاضر می‌شوند. محمد درویش، فعال محیط‌زیست می‌گوید در ۱۱۲ سالی که ۶۰ شهردار، سکاندار بلدیه در تهران بوده اند، تنها پیروز حناچی بوده که با تابوشکنی و به جای سوار شدن به خودروهای آخرین مدل از دوچرخه استفاده کرده و این کار در تاریخ به اسم او ثبت شده و باقی خواهد ماند.

  • با همسرم رکاب می زنم

    د وچرخه سوار چهارفصل تهرانی:

    با همسرم رکاب می زنم

    محمدرضا زنوری 5 سال است دوچرخه سواری را به صورت جدی دنبال می کند حتی در روزهای سرد و بارانی سال. او حالا مدت دو سال است با همسرش رکاب می زند.

  • 80 کیلیومتر رکاب‌زنی در روز

    80 کیلیومتر رکاب‌زنی در روز

    ساسان ستاری، شهروند دوچرخه سوار تهرانی، 16 سال است که دوچرخه سواری می‌کند و روزی 80 کیلومتر رکاب می‌زند.

  • یک روز بدون خودرو در خیابان

    یک روز بدون خودرو در خیابان

    برخی از خیابان‌های تهران در روز جهانی بدون خوردو برای روی خودروها ممنوع و منحصر به شهروندان شد. یک روز بدون خودرو در خیابان‌های تهران را تماشا کنید.