تیتر یک پرونده

  • مستند راه رستگار

    مستند راه رستگار

    مستند راه رستگار به مراحل ساخت و افتتاح فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار می‌پردازد. بزرگراهی که از سال ۱۳۸۸ مراحل ساخت آن شروع شد و سال گذشته فاز نخست آن به بهره‌برداری رسید. آذرماه امسال هم فاز دوم این بزرگراه برای استفاده مردم افتتاح شد و آنطور که مسئولان شهرداری تهران می‌گویند تا بهار ۱۴۰۰ این پروژه به طور کامل به اتمام می‌رسد.

  • مستند تاب تهران

    مستند تاب تهران

    آمادگی برای مقابله با بلایای طبیعی و انسانی یکی از موضوعات و چالش‌های قدیمی هر کلانشهری است، این آمادگی تاب‌آوری تعریف می‌شود. در مستند «تاب تهران» آخرین وضعیت کلانشهر تهران برای مقابله با بلایای طبیعی و انسانی بررسی شد.

  • مستند انسان‌شهر

    مستند انسان‌شهر

    مستند انسان ‌شهر به موضوع تبدیل تهران به شهری انسان‌محور می‌پردازد. شهری که برای همه انسان‌ها در هر گروه سنی و با هر سطحی از توانایی جسمی و روحی قابل استفاده باشد. در واقع این مستند به این موضوع نگاه می‌کند که پایتخت چگونه از شهری کارگاهی که در آن ساخت و ساز حرف اول را می‌زد فاصله گرفت و به شهری دوستدار انسان تبدیل شد.

  • مستند نجات تهران

    مستند نجات تهران

    مستند نجات تهران به معضل شهرفروشی و همچنین راه‌های کسب درآمد پایدار برای اداره شهر تهران می‌پردازد. شهرفروشی برای سال‌ها از اصلی‌ترین راه‌های کسب درآمد برای اداره تهران بود اما در واقع این پدیده فروش ارزش‌های شهر به شمار می‌رود و در دوره جدید مدیریت شهری تلاش بر این است از این سیاست منسوخ فاصله گرفته شود.

  • میلاد  ۱۲۸

    میلاد ۱۲۸

    مستند «میلاد ۱۲۸» به افتتاح ایستگاه متروی برج میلاد می‌پردازد. ایستگاه برج میلاد صد و بیست و هشتمین ایستگاه مترویی است که در تهران افتتاح شده است.

  • مستند حوالی هفت صبح

    مستند حوالی هفت صبح

    صبح روز جمعه -۱۸ مهر-دو ساختمان مسکونی و تجاری در میدان مقدم در منطقه ۱۷ تهران به دلیل گودبرداری ناایمن ساختمان مجاور ریزش کرد. در مستند «حوالی هفت صبح» به اما و اگرهای این حادثه از نگاه مسئولان شهری پرداخته شده و همچنین روایتی از گودهای پرخطر تهران بیان می‌شود.

  • مستند تولدی دوباره

    مستند تولدی دوباره

    در مستند تولدی دوباره به بوستان زندگی پرداخته شده است، بوستانی با مساحت ۲۴ هکتار در محله شهید هرندی که پیرامون آن دیواری به مساحت دو کیلومتر ساخته شده است. این بوستان یکی از بزرگترین بوستان های منطقه شوش است و محل ساخت آن در گذشته های دور یکی از گودهای محل بود و پیشتر به محل بروز ناهنجاری های اجتماعی و عرضه مواد توسط قاچاقچیان تبدیل شده بود که با ساخت این بوستان و بویژه ساخت دیوار پیرامونی این معضل در محل حل شده است و این فضا تبدیل به محیطی امن برای تفریح اهالی محله و ارتقای سطح زندگی شان و نیز افزایش سطح سلامت محله شده است.

  • مستند زیر پوست شهر

    مستند زیر پوست شهر

    مستند زیر پوست شهر به عملکرد شرکت خاکریزآب شهرداری تهران برای مقابله با سیلاب احتمالی در پایتخت می‌پردازد.

  • مستندِ سوز سینا

    مستندِ سوز سینا

    سه شنبه ۱۰ تیر کلینیک درمانی سینا اطهر واقع در خیابان شریعتی، پایین‌تر از میدان قدس با انفجار دوسیلندر گاز بزرگ و چهار سیلندر گاز کوچک دچار حریق شد، در این حادثه ۱۹ تن جان باختند و ٩ نفر نیز دچار مصدومیت شدند. صفر تا صد ماجرا را در این مستند ببینید.

  • مستندِ ارض ملکوت

    تماشا کنید

    مستندِ ارض ملکوت

    مستندِ ارض ملکوت، روایتی از پنجاهمین سالگرد گورستان بهشت زهرا است. در این مستند تاریخچه این گورستان به طور مختصر تشریح شده است.

  • از تش زاگرس تا نفس تازه برای تهران

    از تش زاگرس تا نفس تازه برای تهران

    مستند «تش زاگرس» به موضوع آتش سوزی جنگل‌های زاگرس در تابستان سال 1399 می‌پردازد، آتش‌سوزی که وسعتش سبب شد تا آتش‌نشانانی از تهران برای اطفا حریق اعزام شوند. همچنین در ادامه آن، مستند «نفس تازه برای تهران» که درباره تبدیل پادگان 06 به بوستان ارتش است را مشاهده می‌کنید