امیدواریم متعهدترین ها و متخصص ترین ها در انتخابات شوراها حضور یابند

شهر: شهردار تهران با تبریک روز شوراها گفت: امیدواریم در کل کشور عرصه ای باز شود که متعهدترین ها و متخصص ترین ها در انتخابات شوراها حضور یابند.

به گزارش شهر، نهم اردیبهشت روز شوراهاست، شوراها و اداره محلی شهرها و روستاها به شکل شورایی از همان ابتدا جزو برنامه های تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی بوده است و تعدادی از اصول قانون اساسی به این موضوع اختصاص یافته است که از جمله آنها اصل هفتم قانون اساسی است.

شهردار تهران امروز و در آستانه روز شوراها به جلسه شورای شهر تهران رفت و ضمن تبریک این روز به اعضای شورای شهر، بر اهمیت اصل شوراها تاکید کرد.

او گفت روز نهم اردیبهشت روز شوراهاست روزی که در حقیقت قرار است مبنای استفاده از خرد جمعی عمومی در حوزه های تخصصی برای کنترل نظام مدیریت شهری باشد.

حناچی ادامه داد: هر اقدامی که صورت گیرد باید طوری باشد که کیفیت شوراها بالا برود چرا که تاثیر مستقیمی روی کیفیت اداره امور شهرها خواهد داشت این روز را به همه کسانی که خالصانه و صادقانه در حوزه مدیریت شهری تلاش می کنند تبریک می گویم و امیدوارم در دوره جدید با کیفیت تر و محکم تر از قبل اعضای شورای شهر را داشته باشیم چون تاثیر مستقیمی روی زندگی مردم می گذارد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: قطعا ثبت دوره های مختلف شهری که در آن تلاش شده است تا شهر با خرد جمعی و با نمایندگی وجدان عمومی اداره شود، به یادگار خواهد ماند. عملکرد دوره های مختلف نتایج منتفاوتی را از عملکرد اعضای شورای شهر به یادگار می گذارد.

او ادامه داد: اگر در دوره ای اتفاق خاصی افتاده، می توانسته است نتیجه نظارت، پیگیری و تعیین راهبردهایی باشد که در آن دوره اعضای شورای شهر داشته اند و طبیعتا اگر ما هم در عرصه انتخابات اقدامی نکنیم که بهترین ها و عصاره فضایل مردم در عرصه رقابت حاضر و انتخاب شوند نمی توانیم شوراها را به خاطر عملکردشان شماتت کنیم.

شهردار تهران افزود: امروز هم در آستانه انتخابات هستیم و امیدواریم در کل کشور عرصه ای باز شود که متعهدترین ها و متخصص ترین ها در انتخابات شوراها حضور یابند و این توصیه دین ما که می گوید «تصمیمات بزرگ را با مشورت بگیرید» به نتیجه برسد.

حناچی خطاب به اعضای فعلی شورای شهر گفت: اگر در این دوره تجربه قابل دفاعی داریم نتیجه تلاش و پیگیری و نظارت و تفکرات دوستان است که بالاخره مسیر را اصلاح و هدایت می کند.

او در پایان گفت: این دوره جزو سخت ترین دوره های مدیریت شهری به خاطر تحریم و کرونا بود و این خدمات به یادگار باقی بماند.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 10054

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =