بیرق مقاومت در جهان روز قدس برافراشته می شود

روز قدس روزی است که بیرق مقاومت در سراسر جهان برافراشته می‌شود و آزادگان جهان این روز را تکریم می‌کنند و راهپیمایی‌ها، همایش‌ها و مراسم مختلف برگزار می‌کنند که این روز زنده بماند.

‌به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نشست ستاد هماهنگی گرامی داشت روز جهانی قدس با حضور مسئولان سازمان‌ها و فعالان حامی فلسطین و قدس شریف در محل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد. 

حجت‌الاسلام میثم امرودی عضو هیئت‌امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران، آیت‌الله محمدحسن اختری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، حسین رویوران رییس اتحادیه نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری، لاله افتخاری دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، حسین اکبری رییس مرکز مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی، سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی شکیبایی معاون دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین و جمعی از فعالان مقاومت در این نشست حضور داشتند. 

حجت‌الاسلام امرودی: مفهوم «مقاومت» در دیپلماسی و فرهنگ موضوعیت دارد

ابتدا حجت‌الاسلام میثم امرودی عضو هیئت‌امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان اینکه روز قدس یکی از یادگارهای حضرت امام(ره) است، عنوان کرد: امسال با توجه به همه‌گیری کرونا، کمتر برنامه‌های میدانی قابلیت اجرا دارد و امیدواریم برنامه‌های این روز به شایسته‌ترین شکل با استفاده از ظرفیت فضای مجازی اجرایی شود. روز قدس روزی است که بیرق مقاومت در سراسر جهان برافراشته می‌شود و آزادگان جهان این روز را تکریم می‌کنند و راهپیمایی‌ها، همایش‌ها و مراسم مختلف برگزار می‌کنند که این روز زنده بماند. 

او افزود: حضرت امام(ره) اولین بار در سال ۱۳۳۹ از فلسطین صحبت می‌کنند و در نهایت این انقلاب را با نام قدس به سرانجام می‌رسانند. مقام معظم رهبری نیز به عنوان جانشین برحق امام(ره)، همین پرچم را به دست گرفته‌اند و دائم در این خصوص سفارش می‌کنند. پرچم مقاومت با شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برای همه آزادگان جلوه تازه‌ای پیدا کرد. مقاومت شاخصه و ممیزه اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی است. مقاومت اکسیر همه فعالیت‌های ماست و فقط به میدان جنگ محدود نیست و در دیپلماسی و فرهنگ نیز موضوعیت دارد. 

حجت‌الاسلام امرودی ادامه داد: حاج قاسم از موسسان جمعیت دفاع از ملت فلسطین بودند و ایشان از آن زمان به این شیوه مقاومت معتقد بود. دیپلمات‌هایی مانند شهید رکن‌آبادی مرد میدان دیپلماسی و مقاومت هستند و این دو میدان از هم جدا نیست. اقدامات دیپلماتیک حاج قاسم هم فراوان بود و باعث نجات بسیاری از انسان‌ها شد. این توفیقات باید بیان شود تا همه بدانند ایران در فضای دیپلماسی مدیون حاج قاسم است. 

او در پایان گفت: میدان ما میدان دفاع است و در اسلام جهاد ابتدایی اصلاً جایز شمرده نمی‌شود. روز قدس نیز دفاع از حقیقت سرزمینی است که شرف و هویت دارد و مردمی که با خونشان سال‌هاست ایستاده‌اند و وظیفه همه ماست که این روز را تکریم کنیم. امنیت امروز ما مدیون میدان داری‌های شهداست. 

«شمارش معکوس» در جهت افزایش آگاهی و تقویت فرهنگ دفاع از مظلوم

در ادامه سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری به تشریح برنامه‌های این سازمان به مناسبت روز قدس پرداخت و گفت: این برنامه‌ها با عنوان «شمارش معکوس» با دو رویکرد افزایش آگاهی عمومی از جنایات رژیم صهیونیستی و تقویت فرهنگ دفاع از مظلوم برای گروه‌های سنی مختلف طراحی شده است. 

او اضافه کرد: تولید کمیک موشن «چهل سردار»، مسابقه اینترنتی «رازهای آسمانی» در روبیکا، مسابقه «پیام‌های نورانی» ویژه مسافران مترو و اتوبوس، برنامه «قدس نزدیک‌تر از همیشه»، جشنواره تولید محصولات مجازی ویژه روز قدس با عنوان «القدس لنا»، مسابقه «داستان یک دشمن»، پویش مجازی «ره پیما»، مسابقه اوریگامی «کبوترهای کاغذی»، مسابقه مجازی تولید شعارهای ضدصهیونیستی با عنوان «شمارش معکوس»، وبینارهای روز جهانی قدس با حضور کارشناسان شورای اندیشه‌ورز بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری، نگاه گذرهای «قلبی به نام قدس» در ایستگاه‌های مترو، «القدس اقرب» با هدف پاسخ به شبهات درباره موضوع فلسطین، موشن گرافیک قدس و موزیک ویدئوی «شمارش معکوس» به چند زبان از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت روز جهانی قدس خواهد بود.

ابوشریف: روز قدس مانند یک قطب‌نما ما را به سمت درست هدایت می‌کند 

در ادامه ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این نشست، بیان کرد: آنچه از کلام امام خمینی(ره) می‌فهمیم این است که روز قدس فقط برای برگزاری مراسم و شعار دادن در خیابان‌ها نیست، بلکه روزی برای امتداد خط مقاومت و یک پروژه بزرگ اسلامی است. این روز به یک نهضت بزرگ در همه جهان تبدیل شده و باعث تبدیل امت اسلامی از یک امت مستضعف به یک امت بزرگ و منسجم شده است. 

او افزود: ما فقط با صهیونیست‌ها مواجه نیستیم؛ کل استکبار جهانی عامل ایجاد رژیم اسرائیل بوده‌اند. در حال حاضر با آمریکا و اروپا با آن همه امکانات مواجه هستیم و ان‌شاءالله به این مسیر ادامه خواهیم داد و در مقابل دروغ و تزویری که در قرن ۲۱ در مقابل دیدگان جهان در حال وقوع است و متاسفانه سران برخی از امت‌های اسلامی هم در این دروغ شراکت دارند، ایستاده‌ایم. 

ابوشریف در پایان گفت: مردم فلسطین آماده دفاع هستند، اما متاسفانه برخی از حکام رژیم‌ها می‌خواهند مردم فلسطین را از مسئله اساسی مبارزه منحرف کنند و آنها را به موضوعات داخلی و انتخابات و... سوق دهند، اما خوشبختانه روز قدس مانند یک قطب‌نما، ما را به سمت درست هدایت می‌کند. جنبش جهاد اسلامی آماده است که بخشی از طرح بزرگ اسلامی با هدف نابودی رژیم صهیونیستی باشد. 

مهدی شکیبایی معاون دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین نیز با اشاره به برخی از برنامه‌های این جمعیت به مناسبت روز قدس که به صورت مشارکتی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: امسال هم مانند سال گذشته برنامه‌های روز قدس از فضای میدانی به فضای مجازی منتقل شده است و محصولات مجازی متنوعی مانند قدس از منظر روایات شیعی، معرفی گروه‌ها و مؤسسات خارجی حامی فلسطین، قصه‌گویی برای کودکان با موضوع فلسطین، همکاری با شبکه‌های صداوسیما برای تولید برنامه‌هایی به مناسبت روز قدس و فراخوان تولید نقاشی‌های دسته‌جمعی تعدادی از این برنامه‌ها خواهد بود. 

آیت‌الله اختری: باید با موسسات فعال در موضوع فلسطین در سراسر جهان هم‌صدا شویم

آیت‌الله محمدحسن اختری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا و سفیر اسبق ایران در سوریه آخرین سخنران این نشست بود که عنوان کرد: نمایاندن جریان و حرکت دفاعی و پشتیبانی مردم ما از فلسطین بسیار ارزشمند است و این برنامه‌ها با این هدف در قالب‌های گوناگون برگزار خواهد شد تا یکصدا از رژیم اشغالگر قدس ابراز انزجار کنیم. 

او ادامه داد: یکی از کارهایی که در شرایط امروز می‌توان انجام داد، تولید یک اثر نمایشی در قالب فیلم یا سریال با موضوع مقاومت فلسطین است که با هم‌افزایی نهادهای مختلف می‌تواند عملی شود. یکی دیگر از مأموریت هایمان باید اقداماتی برای هم‌صدایی در کشورهای مختلف جهان باشد که امسال در فضای مجازی می‌توان آن را پیگیری کرد. با شناسایی مؤسسات فعال در موضوع فلسطین در سراسر جهان، باید این هماهنگی را به حداکثر رساند تا روز قدس امسال رنگ بین‌المللی بیشتری داشته باشد. 

آیت‌الله اختری در پایان گفت: خداوند به همه شما بزرگواران توفیق دهد تا ثمرات فعالیت‌هایتان، پیروزی نهایی یعنی زوال اسرائیل باشد. 

در این نشست که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، مسئولان و نمایندگان نهادهای مختلف فرهنگی و سازمان‌های فعال در حوزه مقاومت به تشریح برنامه‌های پیشنهادی خود به مناسبت روز جهانی قدس پرداختند.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 10172

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =