معلمان پرچمداران فرهنگ کشور هستند

شهردار منطقه 16 در یادداشتی نوشت: معلمان راهبانان ارزشمند مسیر توسعه کشور هستند که مشعل هدایت نسل آینده را بر دست گرفتند و در این دوره که فرهنگ و سنت کشور در معرض آسیب و تهاجم فرهنگ غرب است، این مسئولیت دشوارتر می شود.

به گزارش شهر پیمان پورنصر، شهردار منطقه 16 در یادداشتی به مناسبت روز معلم نوشت: دوازدهم اردیبهشت مصادف با  شهادت استاد گرانقدر، مرتضی مطهری است که روز بزرگداشت مقام معلم نام گرفته است. روز معلم یادآور خاطره شخصیتی است که برای دیروز و امروز و فردای کشور معلمی بزرگ و الگویی شایسته در علم و تقوا بود. او متفکری دین شناس، مؤمن، با اخلاص و پُرکار بود که پیوند حوزه و دانشگاه را در عمل برقرار نمود.

اگر می‌خواهیم جامعه‌ای پیشرو، خلاق و متفکر تربیت کنیم باید به توانمندی‌های معلمان آن جامعه اعتماد کنیم و مسئولان ذیربط وظیفه دارند تا بسترهای توانمند سازی را برای معلمان فراهم کرده و آن‌ها را به ابزارهای روز و نوین تجهیز کنند. فرهنگیان نباید دغدغه ای غیر از تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین داشته باشند.

بی شک معلمان راهبانان ارزشمند  مسیر توسعه کشور هستند که مشعل هدایت نسل آینده را بر دست گرفتند و در این دوره که فرهنگ و سنت کشور در معرض آسیب و تهاجم فرهنگ غرب است ، این مسئولیت دشوار تر می شود.

بنابراین برای داشتن جامعه‌ای پیشرو و نسلی آگاه ، متعهد و باتقوا که غیر از  کسب دانش وعلم، نیازمند پرورش فرهنگی و دینی هستند، می بایست تکریم مقام معلم را محدود به روز خاصی از تقویم نکرد و همیشه مقام این قشر خدوم را گرامی داشته و مورد حمایت قرار داد.

منطقه ۱۶ تهران بیش از ۱۱۰۰ شهید دانش آموز  تقدیم نظام و انقلاب نموده است که نشان از آموزه صحیح فرهنگ شهادت و قدرت انتقال توجه به ارزش های مقدس است.

امید است با ارج نهادن به مقام معلم وتلاش مسئولان برای ارتقای بیشترجایگاه این قشر، در آینده شاهد پرورش نسلی متعهد وآگاه باشیم که حفظ فرهنگ و سنت را در اولویت خود دارند.

در پایان این روز را به همه معلمان سرزمینم تبریک گفته و از خداوند متعال سلامتی و بهروزی ایشان را خواستارم.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 10195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =