اشتغال بانوان زندانی رأی باز در مرکز کارآفرینی کوثر

برای نخستین بار امکان اشتغال بانوان زندانی رأی باز با جرائم مختلف در مرکز مهارت آموزی کوثر توسط شهرداری منطقه 8 فراهم شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 8، مسعود رنجبریان از اشتغال بانوان زندانی با جرائم مختلف در مرکز مهارت آموزی کوثر خبر داد و گفت: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی و مهربانی، شهرداری منطقه شرایط اشتغال بانوان زندانی را به گونه ای فراهم کرده است تا این بانوان دوره محکومیت خود را در مرکز مهارت آموزی و اشتغالزایی کوثر سپری کنند.

شهردار منطقه ضمن بازدید از مرکز مهارت آموزی کوثر افزود: برای نخستین بار بانوان زندانی با رأی باز در مرکز کارآفرینی کوثر مشغول به کارشده اند که ما با اشتغال این بانوان چند هدف مهم را مد نظر داریم از جمله آزادی یک انسان در بند، حفظ شان و کرامت بانوان و بازگشت آنها به عنوان همسر و مادر به کانون خانواده و از همه مهم تر، ارائه آموزش و در نهایت  اشتغالزایی برای این بانوان.

رنجبریان با اشاره به روند اشتغال این بانوان گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با قوه قضاییه شرایطی فراهم شده تا بانوان بعد از اتمام ساعت کاری خود در مرکز کوثر، بتوانند به کانون خانواده خود بروند.

شهردار منطقه به ظرفیت مراکز کارآفرینی کوثر نیز اشاره کرد و افزود: مراکز کوثر به عنوان مهم ترین ظرفیت اشتغالزایی در شهرداری تهران محسوب می شوند و خرسند هستیم که برای نخستین بار در مرکز کوثر شهرداری منطقه 8، ایده جدیدی را در زمینه به کارگیری بانوان زندانی اجرا کرده ایم.

او افزود: امید داریم که این بانوان در طول دوره محکومیت خود با آموزش های لازم در زمینه کارهای هنری، نقاشی و خیاطی و اشتغال در این مرکز به خود کفایی برسند زیرا  بانوان سرپرست خانوار بسیاری نیز بعد از مدتی اشتغال در مراکز کوثر این منطقه، توانستند برای تامین معاش زندگی خود کسب و کار راه اندازی کنند.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 10218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =