آئین شب های قدر در اماکن مذهبی منطقه ۷ برگزار می شود

شهردار منطقه ۷، از برگزاری مراسم آئینی شب‌های قدر با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، سمیه حاجوی با بیان اینکه شب های قدر، شب طلب بخشش و رحمت از خدا برای گشایش امور مسلمین است، گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، آیین شب‌های قدر همانند سال قبل با حضور تعداد معدودی از شهروندان در جوار شهدای گمنام باغ موزه قصر، مسجد اعظم و بوستان شهدای ارتش برگزار خواهد شد.

شهردار منطقه ۷ ادامه داد: مراسم احیای شب نوزدهم با قرائت قرآن آغاز می‌شود و در ادامه، دعای نورانی بخش جوشن کبیر در این اماکن که قبلا جهت برگزاری این مراسم پیش بینی شده بود، قرائت خواهد شد.

حاجوی خاطر نشان کرد: بخش احیای این مراسم آئینی شامل مناجات خوانی، تلاوت آیات قرآن کریم و قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی از ساعت ۲۳:۰۰ تا یک بامداد در جوار شهدای گمنام و بوستان شهدای ارتش با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر با بدترین شرایط کرونایی مواجه هستیم، با تاکید بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این مراسم گفت: امکانات بهداشتی، از جمله تب سنجی، توزیع ماسک و ضدعفونی کردن صحن‌، نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از جمله اقدامات مهم منطقه در جهت سلامتی شهروندان در این شب‌ها است.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 10221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =