برگزاری ویژه برنامه بانوی بی نشان، در مناطق 22 گانه  شهرداری تهران

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از برگزاری ویژه برنامه بانوی بی نشان، با هدف شناسایی زنان متعهد و متخصص در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی، ثبت تجربیات موفق یا ناموفق و درس آموخته های بانوان خیر محلی، خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور بانوان شهرداری تهران زهرا بهروزآذر مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: سالهاست فعالیت­های اجتماعی خیریه ­ای و همیاری های محله­ ای، بطور سنتی در تمام مناطق مختلف ایران به ویژه در شهر تهران انجام می­ شود.

او ادامه داد: این فعالیت­ها ثبت نشده و معمولا در حافظه شفاهی مردم وجود دارد که به تدریج دستخوش گذر زمان شده و این افراد در بسیاری موارد فراموش می­ شوند. یکی از مهمترین این فعالیت­ها بانوان خیر محلی (در خانه) هستند که در هیچ جایی ثبت نشده اند و تا کنون از آنان در هیچ جایی نام برده نشده است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: بانوان خیر محلی به عنوان مادران شهر، نگاه مراقبت کننده مادرانه خود را تنها محدود به خانواده نکرده و آنرا در سطح شهر گسترش داده اند و در حال تلاش برای یاری­ رسانی به همنوعان خود از جنبه­ های مختلف اجتماعی، اقتصادی هستند و در این مسیر بدون هیچ چشم داشتی فعالیت می کنند.

وی در ادامه هدف از برگزاری این برنامه را شناسایی زنان متعهد و متخصص در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی، ثبت تجربیات موفق یا ناموفق و درس آموخته های بانوان خیر محلی، عنوان کرد و افزود: از سویی این افراد با خود توشه ­ای از تجربه و درس آموخته، دارند که ثبت و نشر این تجربیات می­ تواند به عنوان گنجینه ­هایی گرانبها برای ترویج این سنت حسنه باشد. از سوی دیگر این افراد معمولا بصورت ناشناخته فعالیت می­کنند و هیچ گروهی از این بانوان بی نشان شهر، قدردانی نمی کند. به همین منظور اداره کل امور بانوان در راستای ارج نهادن به تمامی اقشار زنان، از جمله بانوان خیر بی نشان، که مادران شهر هستند، در نظر دارد ویژه برنامه بانوی بی‌نشان شهر را در سطح مناطق 22 گانه شهرداری تهران اجرا نماید.

بهروزآذر گفت: در این برنامه قصد داریم با شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی از بانوان خیر محلی(بی نشان) در مناطق تهران، با کمک زنان فعال در مناطق، ضمن ثبت تجربیات ایشان، با تقدیر از فعالیت های ارزنده آن ها در راستای یاری رسانی به همنوعان خود، نسبت به حمایت از فعالیت های آنان، گامی هرچند کوچک در این مسیر برداریم.

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 10250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =