۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 10254
نصب مجدد کلید فرهاد قفل زن؛ بزودی

شهردار منطقه ۱۱ در پی شایعاتی مبنی بر دزدیده شدن کلید مجسمه " فرهاد قفل زن " در پیرامون مجموعه تئاتر شهر، از انتقال این کلید سنگین به داخل مجموعه تئاتر شهر برای مرمت و نصب دوباره خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان در این باره توضیح داد: روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت سارقان قصد داشتند کلید مجسمه «فرهاد قفل‌زن» اثر استاد پرویز تناولی در محدوده مجموعه تئاتر شهر را سرقت کنند که با هوشیاری مدیریت مجموعه تئاتر شهر و همکاری عوامل شهرداری ناحیه یک منطقه ۱۱،  این اتفاق نیفتاد و قطعه مدنظر به داخل مجموعه منتقل شد.

آبادیان افزود: در روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت مدیر تئاتر شهر  در خصوص باز شدن  پیچ های مجسمه "فرهاد قفل زن" واقع در ضلع غربی محوطه ساختمان تئاتر شهر و احتمال سرقت اثر را به شهرداری ناحیه یک اطلاع رسانی می کند که به منظور حفظ این اثر ارزشمند و جلوگیری از سرقت احتمالی نسبت به اعزام همکاران به موقعیت اقدام شد و ضمن هماهنگی موضوع با عوامل انتظامی مجموعه تئاتر شهر، نسبت به جدا کردن کلید از بدنه مجسمه و تحویل آن به مجموعه مذکور اقدام  شد.

به گفته شهردار منطقه ۱۱  موضوع مرمت اثر از طریق معاونت خدمات شهری منطقه و سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در حال پیگیری است و در کوتاه ترین  زمان ممکن اثر به حالت قبل خود بازگردانده خواهد شد.

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 10254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =