اطلس محیط زیستی منطقه ۱۹ بروزرسانی می شود

اطلس محیط زیستی منطقه ۱۹ با هدف شناسایی و رفع آلاینده های زیست محیطی بروزرسانی می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی با اشاره به اجرای برنامه های محیط زیستی متناسب با نیازهای شهر گفت: درهمین راستا اطلس محیط زیستی منطقه با شناسایی مجدد کانون های تولید کننده آلاینده های محیط زیستی بروزرسانی می شود.
 او با بیان اینکه فاز اول این اقدام در قالب شناسایی منابع آلاینده و داری پتانسیل ایجاد آلودگی در زمینه آب، خاک، هوا و صوت و ارتعاش به اتمام رسیده است، ادامه داد: در فاز بعدی این طرح، میزان آلایندگی نقاط شناسایی شده با توجه به نوع آلودگی آن ها، اندازه گیری و براساس استانداردهای سازمان محیط زیست ارزیابی خواهند شد.  
شهردار منطقه با اشاره به شناسایی ۲۰ مکان دارای پتانسیل بالای آلاینده های هوا و صوت افزود: پس از ارزیابی آلایندگی این نقاط، گزارشی از راهکارهای اجرایی برای رفع این آلاینده ها توسط مشاور ارائه می شود.
توکلی خاطرنشان کرد: در روزهای آتی منابع آلاینده آب و خاک نیز توسط مشاور پایش، ارزیابی و اولویت بندی خواهد شد.
این مسئول در ادامه به اتمام پروژه ممیزی جامع انرژی ۱۶ ساختمان منتخب اداری شهرداری این منطقه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فاز اجرایی این طرح با ارائه راهکارهای منتج از ممیزی جامع انرژی در حال اجرا است.
توکلی در بخش دیگری از اهدای هدایا به برگزیدگان مسابقه ویژه هفته زمین پاک خبر داد و بیان کرد: در همین راستا از سه مقاله برتر و ۷ نقاشی برگزیده با موضوع راه های حفاظت از زمین، تقدیر شد.
 

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 10305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =