۴۰۰۰ کامیون، نخاله های شهر سنگ را تخلیه کردند

چاردیواری شهر سنگ ل به سایت مرکزی تعمیرات اساسی مخازن منطقه تبدیل شد و قرار است در آنجا مخازنی که امکان تعمیر آنها وجود دارد مورد بازسازی قرار گرفته و به چرخه خدمات شهری برگردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، محمود کلهری شهردار این منطقه در مورد تعطیلی چاردیواری شهر سنگ در این منطقه که مکانی برای جمع آوری ضایعات غیر پسماند بود، گفت: تکلیف پیمانکاران نگهداری رفت و روب سطح شهر تهران این است که ضایعات ،نخاله ، ضایعات هرس، تیر و تخته ،چوب ، لجن ، لاستیک و هرچه غیر از پسماند تر هست را به گودهای مجاز بیرون از تهران منتقل کنند اما در مجموع در مناطق مختلف به دلایلی از جمله بعد مسافت این قضیه رعایت نمی شد و به صورت سنتی در چند دهه گذشته مکان‌هایی به عنوان گودمیانی یا چار دیواری تاسیس شد که پیمانکاران این ضایعات را در آنجا تخلیه می‌کردند و در ادامه به سمت گودهای بیرون تهران تخلیه می‌شدند.

کلهری افزود: این اتفاق باعث می شد که در آن نقاط که ما چاردیواری یا گودمیانی داریم آلودگی‌های زیست محیطی، آتش سوزی و بحث های اینچنینی پیش بیاید و باعث مزاحمت های جدی شود.

شهردار منطقه ۵ تاکید کرد: بر اساس تکلیف دکتر یزدانی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران بنا شد که در همه مناطق ۲۲ گانه به خصوص در مناطق شمالی این گودها جمع‌آوری شود که این کار سختی بود و مقاومت پیمانکاران را در پی داشت.

کلهری تصریح کرد: از چند ماه گذشته در یک پروژه گام به گام با یک شیب ملایم پیمانکاران را متقاعد کردیم که در گام اول ضایعات چوب، بعد خاک و نخاله و بعد لجن و لاستیک را مستقیما به بیرون از تهران ببرند و این اتفاق در سه چهار ماه رخ داد و در این مدت حدود ۴۰۰۰ کامیون نخاله و ضایعات  از این مرکز به بیرون از شهر برده شد تا در شب عید به سرانجام رسید و در روزهای اول سال ۱۴۰۰ اعلام کردیم که در چاردیواری شهر سنگ از ابتدای سال پذیرش این موارد را نخواهیم داشت و پیمانکاران مستقیم خودشان طبق نظامنامه پیمان های رفت و روب،ضایعات را به خارج از تهران منتقل می‌کنند.

شهردار منطقه۵ ادامه داد:  این فرایند در مناطق شمال تهران تاکنون اتفاق نیفتاده بود و همچنین گود شهر سنگ به صورت خاص باعث شده بود تا شهروندان به دلایل مختلف گلایه هایی حتی به مدیریت کلان شهری هم داشته باشند. تصاویر ماهواره‌ای موجود از سنوات گذشته نشان می داد که در این مکان شاهد آتش سوزی و زباله سوزی ها هستیم که با توجه به نزدیکی به اماکن مسکونی بعضاً مخاطراتی در پی داشت و حالا این مکان برای همیشه جمع آوری شد.

اوافزود: این مکان تبدیل به سایت مرکزی تعمیرات اساسی مخازن منطقه شد و قرار است در آنجا مخازنی که امکان تعمیر آنها وجود دارد مورد بازسازی قرار گرفته و به چرخه خدمات شهری برگردند.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 10370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =