تخلیه اسکله شرقی دریاچه شهدای خلیج فارس/ محدوده شرقی دریاچه با حضور تیم های غواص لایروبی می‌شود

شهر: مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران از تخلیه اسکله شرقی دریاچه شهدای خلیج فارس بعد از ۲۹ ماه خبر داد و گفت: هم‌اکنون تیم غواصی طرف قرارداد شرکت عمرانی کارکنان مشغول لایروبی و جمع‌آوری اشیاء غرق شده در محدوده اسکله شرقی دریاچه است.

به گزارش شهر، فریدون رضوی کیا مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با اشاره به تخلیه اسکله شرقی دریاچه شهدای خلیج فارس اظهار کرد:  شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران در سال ۱۳۹۶ در قالب یک قرارداد، بهره‌برداری از اسکله شرقی دریاچه شهدای خلیج فارس را به بخش خصوصی واگذار می‌کند. 

او افزود: بهره‌بردار اسکله به دلیل عدم رعایت مفاد قراردادی و همچنین فقدان گواهینامه استاندارد برای برخی شناورها چندین اخطار قراردادی دریافت می‌کند.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با بیان اینکه در همان زمان یک فروند شناور تفریحی بهره‌بردار به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی و فقدان گواهینامه استاندارد، در دریاچه غرق می‌شود، ادامه داد: به دنبال این اتفاق از فعالیت بهره‌بردار ممانعت شده و فسخ قرارداد در آذر ماه سال ۱۳۹۷ به ایشان اعلام می‌شود.

رضوی کیا با اشاره به اینکه از آذرماه سال ۱۳۹۷ پرونده به کمیسیون هیأت حل اختلاف ماده ۳۸ آیین‌نامه معاملات شهرداری ارجاع و موضوع به کارشناس رسمی دادگستری برای تعیین میزان خسارت سپرده می‌شود، عنوان کرد: هم‌زمان شرکت مهندسی مشاور ساخت دریاچه و شرکت مهندسی مدیر طرح دریاچه اعلام می‌کنند شیشه‌های شکسته شده شناور غرق شده به لایه ژئوتکستایل کف دریاچه آسیب وارد کرده است. اما بهره‌بردار اسکله اقدام مناسبی برای جبران خسارت‌های وارده و ترمیم لایه آسیب‌دیده انجام نمی‌دهد.

او ادامه داد: در دوره اخیر مدیریتی شرکت بالاخره پس از ۲۹ ماه (۲ سال و پنج ماه) از زمان فسخ قرارداد با پیگیری مدیریت حقوقی و قراردادهای شرکت، حکم تأیید فسخ و تخلیه اسکله شرقی دریاچه از کمیسیون ماده ۳۸ اخذ و با رأی دادیار محترم اجرای احکام مجتمع قضایی کارکنان دولت حکم تخلیه هفته گذشته اجرا شد.

رضوی کیا اضافه کرد: هم‌اکنون تیم غواصی طرف قرارداد شرکت عمرانی کارکنان مشغول لایروبی و جمع‌آوری اشیاء غرق شده در محدوده اسکله شرقی دریاچه است تا پس از خروج اشیاء غرق شده از کف دریاچه، کلیه قلوه‌سنگ‌های کف دریاچه در محدوده‌ای که شیشه‌های شکسته داخل قلوه‌سنگ‌ها وجود دارد و محدوده‌ای که ژئوتکستایل آن آسیب دیده (به متراژ ۱۰۰ متر مربع) جمع‌آوری خواهد شد تا به لایه آب‌بندی دریاچه آسیبی وارد نشود.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران تاکید کرد: به دلیل خاصیت ژئوتکستایل و احتمال نفوذ شیشه‌های شکسته داخل آن، ژئوتکستایل محدوده‌ای که شیشه‌خرده وجود دارد، برداشته خواهد شد و پس از بررسی‌های کارشناسی و بازدید نمایندگان شرکت مهندسی مشاور پهنه آبی مجموعه از کف دریاچه برای اطمینان از عدم آسیب به لایه ژئو ممبران؛ «لایه جدیدی از ژئوتکستایل روی سطح ژئوممبران (عایق) کف دریاچه نصب می‌شود به نحوی که لایه‌های جدید حداقل یک متر با ژئو تکستایل اطراف خود همپوشانی داشته باشند» و در نهایت با قلوه‌سنگ‌های رودخانه ای گرد گوشه و تمیز (عاری از خاک) محدوده مورد نظر به مساحت ۱۰۰ متر مربع پوشانده خواهد شد و اسکله شرقی برای واگذاری به بهره بردار جدید آماده خواهد شد.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 10388

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =