باید سرمایه گذاری در مترو، اقتصادی باشد

شهر: معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء یکی از مسائل مهم سرمایه گذاری در حوزه مترو را اقتصادی بودن فعالیت‌ها می‌داند.

به گزارش شهر، سردار علیرضا فخاری، معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در مراسم «آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران»، بیان کرد: قرارگاه خاتم به واسطه قانون توانسته دراهداف دولتی و ملی به منظور ساخت و ساز و اجرای پروژه‌های ملی، فعالیت کند. در حوزه شهرداری‌ها هم این دوستی و همدلی به منظور ایجاد یک فضای کاری از طریق ظرفیت‌های قرارگاه فراهم شده است.

او در ادامه اضافه کرد: قرارگاه خاتم در پروژه‌های مترویی در تهران نظیر خط ۷  و همچنین حومه تهران نظیر پرند، هشتگرد و ... به طور جدی ورود کرده و توانسته است که آنچه که وظیفه اجرایی و ذاتی‌اش بوده را به ثمر برساند.

سردار فخاری یکی از مسائل مهم را اقتصادی کردن کارهای اجرایی در حوزه مترو ذکر کرد و گفت: واقعیت این است که بهره بردار باتوجه به میزان سرمایه گذاری نتوانسته به آن نقطه منطقی و عقلانی اقتصادی برسد

او ادامه داد: در هر صورت اگر همه باید ظرفیت‌های موجود در فضای حمل و نقل شهری نظیر سوخت، مدیریت زمان و مسائل زیست محیطی، سرمایه گذاری در حوزه مترو را به یک نقطه مهم از مسائل حمل و نقل شهری برساند. باید مجموعه‌هایی نظیر قرارگاه خاتم که و سایر شرکت‌هایی که در حوزه مترو به سمت سرمایه گذاری‌های حرفه‌ای هستند، جان بگیرند و به آینده امید داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در پایان گفت: قرارگاه خاتم امروز در مشهد، شیراز و تبریز و همچنین اخیراً در اصفهان فعالیت می‌کند و پروژه‌های بزرگی در مراکز استان‌ها در حوزه خطوط ریلی به ویژه مترو آغاز کرده است. امید است که قرارگاه خاتم در این فضای رقابتی سهم بیشتری را در خطوط مترو داشته باشد و فعالیت کند.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 10459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =